En aquest primer trimestre els alumnes de 3r i 4t de primària han desenvolupat el projecte “A la caça del tresor”. L’objectiu d’aquest projecte és que l’alumnat adquireixi i desenvolupi competències d’orientació i representació de l’espai, a partir del coneixement i l’ús dels punts cardinals, dels diferents tipus de mapes i dels sistemes d’orientació.
Durant el projecte, l’alumnat ha treballat de manera cooperativa i en petits grups. Han realitzat una cerca d’informació sobre les diferències entre la brúixola i el GPS, així com sobre la lectura i interpretació de mapes amb coordenades. A més, han investigat diferents tipus de mapes d’utilitat en la vida quotidiana. Amb tota aquesta informació, han creat un mural per plasmar els aprenentatges adquirits.
Un cop compresos els diferents tipus de mapes, cada grup ha elaborat un producte final: plànols de l’escola amb diverses pistes per trobar un objecte perdut dins del centre.










Com a cloenda del projecte, les famílies han anat a l’escola per compartir tot el treball i els aprenentatges que els nens i nenes han viscut al llarg del trimestre. L’activitat s’ha iniciat amb la projecció d’un vídeo en què l’alumnat ha explicat tot el que s’ha après durant el projecte.
Tot seguit, infants i famílies han participat conjuntament en una activitat, utilitzant els plànols elaborats pels mateixos alumnes per trobar un objecte dins de l’escola, convertint aquesta experiència en un moment de descoberta, col·laboració i complicitat.




Comentaris recents