DIA MUNDIAL DE CONSCIENCIACIÓ SOBRE L’AUTISME

Cada 2 d’abril se celebra el Dia Mundial de Conscienciació sobre l’autisme, una iniciativa impulsada per l’Assemblea General de les Nacions Unides en 2007 amb l’objectiu de promoure una major comprensió sobre el trastorn de l’espectre autista (TEA).

Aquesta data busca generar consciència sobre la importància de la inclusió i l’accés als drets de les persones autistes.

A la nostra escola també ho hem volgut celebrar, i hem fet un seguit d’activitats amb les/els nostres alumnes.

I3

Els nens i nenes de la classe d’I3 (les papallones), hem estat parlant sobre què és l’autisme, han après que és una condició que afecta a cada nen/a de manera diferent. Hem estat parlant sobre infants de l’escola diagnosticats amb aquesta condició i hem parlat sobre la manera de ser de cada infant. Per acabar, hem parlat sobre els símbols de l’autisme i, entre tots i totes, hem pintat un infinit de colors dividit en peces de trencaclosques.

I4

Els nens i nenes de I4 hem vist un video sobre el Caillou i com es relaciona per a jugar amb un nen nou autista que ha vingut nou a la seva classe, també hem vist un video  de tv3 sobre una nena autista que ens explica en primera persona que ella és autista i com li ajuden els companys de la classe. També que l’agafen de la mà quan ella no sap alguna cosa i l’ajuden i això li ajuda molt a ella.

Hem fet un dibuix de nens donant-se la mà per ajudar-se com a símbol que tots tenim el mateix cor blau com els autistes per acceptar i comprendre i ajudar als nens autistes.

I5

Els nens i les nenes de la classe dels Elefants, per donar més visibilitat a l’AUTISME, han fet un seguit d’activitats, com ara, veure un vídeo de dibuixos que tractava el tema, i a continuació, han pintat una fitxeta individualment. Finalment, s’han fet una foto de grup amb el símbol de l’infinit.

1r

Les nenes i els nens de 1r han vist un vídeo on hi havia una explicació sobre l’autisme amb pictogrames. Després hem vist el capítol de Caillou: “Caillou. Seguidme” i hem treballat la comprensió d’aquests dibuixos animats per poder entendre i comprendre les persones amb autisme. Finalment, hem fet una fitxa individual representativa i un mural on constaven els jocs que els agrada jugar  i els que no els agrada, per tal de descobrir la diversitat entre ells.

2n

A segon hem jugat al joc “Què tenen en comú?”, sobre diverses persones conegudes. També vam poder escoltar com pot ser l’audició de persones amb autisme mentre pintàvem una mandala.

3r

Els i les alumnes de tercer hem treballat el Dia Mundial de Conscienciació sobre l’autisme, tot veient un vídeo per entendre millor aquesta singularitat i desfer-nos de molts dels prejudicis creats per la incomprensió.

Finalment, s’ha obert un debat, on parlar i solucionar molts dels dubtes que poguessin sorgir.

4t

El grup de 4t ha commemorat aquesta data començant amb intervencions sobre què sabien del tema. A continuació, han vist un vídeo sobre la conscienciació mundial sobre l’autisme i han respòs unes preguntes sobre allò que havien sentit. Han vist el curtmetratge ‘Los zapatos de Luís’ i, finalment, han escrit frases amb pictos utilitzant el Pictotraductor.

La classe de cinquè ha conmemorat el Dia de l’Autisme amb el visionat del curtmetratge “El cazo de Lorenzo”. Després del visionat han pogut fer una petita dinàmica sobre les dificultats que cada un arrosseguem a l’hora de relacionar-nos amb el món.

El grup de sisè ha fet una dinàmica en la qual aprenien que és l’autisme i com afecta a les persones que tenen aquesta condició. Després han fet un treball d’introspecció empàtica on han intentat posar-se en el seu lloc i veure que tothom és diferent però igual de vàlid i escriure les dificultats o mancances que cada un tenim a l’hora de socialitzar amb la resta.