Juntament amb la sol·licitud i en el termini establert, cal presentar la documentació següent que identifica la persona sol·licitant:
- En tots els casos, original i còpia del DNI, NIE o passaport de l’alumne/a. Si es tracta d’estrangers comunitaris, document d’identitat del país d’origen.
Si l’alumne/a és menor d’edat:
- L’original i una còpia de la certificació electrònica de la inscripció de naixement o llibre de família o altres documents relatius a la filiació. Si està en situació d’acolliment en família o institució, la resolució d’acolliment del Departament de Drets Socials.
- L’original i una còpia del DNI de la persona sol·licitant (pare, mare, tutor/a o guardador/a de fet) o si la persona sol·licitant és estrangera, de la targeta de residència on consta el NIE o del passaport. Si es tracta d’estrangers comunitaris, document d’identitat del país membre de la Unió Europea.
De manera extraordinària, les dades d’identificació dels alumnes estrangers també es poden acreditar amb el document d’identitat o la documentació alternativa del país d’origen que la persona pugui aportar. El director/a o la persona titular del centre la valora i deixa constància per escrit de la decisió adoptada.
Segons les circumstàncies al·legades per la persona sol·licitant, també cal presentar:
- Persones amb contracte laboral: el document que acrediti la seva afiliació a la Seguretat Social (si no tenen obligació d’estar afiliats, el certificat del familiar titular de l’empresa i la declaració dels tutors legals).
- Persones en procés d’obtenció d’un permís de treball: la documentació acreditativa corresponent.
- Esportistes d’alt rendiment que comparteixen ensenyaments: el certificat acreditatiu expedit pel Consell Català de l’Esport.
- Persones que han cursat i superat un programa de formació i inserció (PFI): el certificat en què consti que l’han cursat.