Alumnat: Informacions d’acollida al centre

BENVINGUDA

Us donem les gràcies per dipositar la vostra confiança en nosaltres i matricular-vos al CFA VILAFRANCA DEL PENEDÈS. Esperem que amb nosaltres aconseguiu els objectius que us heu proposat i que la nostra tasca us sigui profitosa. A continuació us informem d’alguns aspectes del nostre centre que creiem poden ser del vostre interès o que cal que conegueu. Restem a la vostra disposició i no dubteu a consultar-nos qualsevol aspecte que creieu d’interès.

ATENCIÓ ALS ALUMNES i COMUNICACIÓ

Els canals de comunicació al CFA VILAFRANCA DEL PENEDÈS són els següents:

• Tutor/a o professor/a: hores de d’atenció o correu electrònic.
  • Tràmits administratius: hores de secretaria o vilafranca@cfavilafranca.cat.
  • Direcció o cap d’estudis: hores d’atenció o al correu a8062092@xtec.cat

Podeu trobar tota la informació a la nostra pàgina web i també a les xarxes, o bé ens podeu trucar: 938 90 53 77.

ASSISTÈNCIA A LES CLASSES

L’assistència a les classes és obligatòria. Si un/a alumne/a preveu que durant un temps no podrà assistir a classe, cal que ho comuniqui al tutor/a del grup. Demanem, també, la màxima puntualitat, tant a l’inici de la classe, com al final. Arribar tard o marxar abans, pot computar com a falta d’assistència. Cal justificar degudament les faltes d’assistència al professorat respectiu. Donat que l’avaluació de moltes matèries és contínua, més de dues faltes d’assistència no justificades al trimestre, poden comportar la pèrdua del dret de l’alumnat a ser avaluat o qualificat. També pot perdre el dret a recuperar la part de la matèria a la qual no ha assistit. Quan l’alumnat menor no assisteixi a classe, el professorat té l’obligació de comunicar-ho als pares/tutors. També es notifica a les famílies/tutors quan el menor arriba amb retard o marxa abans d’hora si no ho pot justificar adequadament.

ACOLLIDA DIGITAL

Cada alumne té dret a una adreça electrònica amb l’extensió @cfavilafranca.cat. Aquesta adreça us serà facilitada pel vostre tutor i us donarà accés a les classes de classroom. També en alguns casos es facilitarà l’accés a l’espai virtual Moodle. Aquesta adreça serà personal i intransferible, amb finalitat pedagògica. Al final del curs quedarà anul·lada. No es podrà fer servir per altres usos que els estrictament pedagògics. Serà l’adreça amb la qual ens dirigirem a vosaltres per comunicar informacions importants del centre i serà la via de comunicació també amb el vostre tutor.

Qualsevol mal ús que se’n faci donarà lloc a la pèrdua d’aquest servei.

CALENDARI DEL CURS 2022-2023

El curs s’inicia a partir del dia 19 de setembre. El calendari lectiu es publica a la pàgina web del centre.

• Vacances de Nadal: del 21 de desembre de 2023 al 7 de gener de 2024 (ambdós inclosos).
  • Vacances de Setmana Santa: del 23 març al 1 d’abril de 2024 (ambdós inclosos).
  • Dies de lliure disposició: 13 d’octubre, 7 de desembre, 12 de febrer, 4 de març i 2 i 3 de maig.

ACTIVITATS ORGANITZADES PEL CENTRE

A banda de les classes ordinàries, el CFA VILAFRANCA DEL PENEDÈS també organitza activitats dins i fora del centre (sortides culturals, activitats relacionades amb dies internacionals o mundials, festa de Nadal, Sant Jordi, etc.). Creiem que són interessants i que complementen les classes, per això us demanem a participar-hi.

NORMES DE CONVIVÈNCIA AL CENTRE

Pel bon funcionament del centre us demanem, si us plau, que respecteu les següents normes:

• Intenteu mantenir un to i un volum adient al parlar, a fi de no interferir en les classes de les altres aules.
  • Dins de les classes està prohibit utilitzar el mòbil per trucar o respondre a trucades, així com fer-lo servir per a usos no docents.
  • Tingueu en compte i compliu les observacions fetes en l’apartat d’assistència a les classes.
  • Està prohibit fumar en totes les dependències del CFA, inclosos els patis annexos i l’entrada des del pavelló (a partir de la tanca).
  • Està prohibit anar amb patinet pel centre: Normativa de patinets
  • Cal tenir cura dels espais d’accés al centre, no llençar-hi brossa ni deixalles.
  • Compartim els nostres espais amb l’IES Eugeni d’Ors. En sortir hem de deixar les taules i cadires ben posades i respectar el mobiliari.

Pots descarregar el document i signar-lo: Enllaç

CONSELL ESCOLAR

El Consell Escolar és un òrgan de gran importància dins del funcionament de qualsevol centre educatiu. És el centre de presa de decisions on hi tenen representació tots els sectors de la comunitat educativa i que regula el funcionament de molts aspectes fonamentals del centre, tant pedagògics com de gestió. En ell tenen veu els alumnes mitjançant els seus representats (podeu consultar-los al tauler).

PLA D’EMERGÈNCIA (EVACUACIÓ I CONFINAMENT)

Com en tots els centres, el CFA disposa d’un Pla d’emergència. A les classes i els passadissos hi ha plànols indicatius de com evacuar el centre en cas de necessitat. En cas d’una situació
d’emergència, cal seguir les indicacions del professorat. Durant el curs, sempre es fa com a mínim, un simulacre (d’evacuació o de confinament).