PEC (Projecte Educatiu de Centre)

El PEC constitueix el document més rellevant de l’acció d’una comunitat educativa concreta, i en aquest sentit, engloba els eixos i les directrius que la fonamenten. Conté les decisions adoptades, partint dels referents legals, en relació amb les finalitats educatives i els trets d’identitat del nostre centre.

D’acord amb el que estableixen els articles 91, 92 i 93 de la Llei 12/2009 del 10 de juliol d’educació, el projecte educatiu, és la màxima expressió de l’autonomia dels centres i aules de formació d’adults que recull la identitat i el caràcter propi, explicant-ne els objectius, orientant-ne l’activitat i donant-li sentit amb la finalitat que els alumnes assoleixin les competències bàsiques i el màxim aprofitament educatiu. Reflecteix la col·laboració entre els diversos sectors de la comunitat educativa i la relació amb l’entorn social i les necessitats educatives de l’alumnat.

Es tracta d’un projecte comú viu i canviant, no definitiu, en el qual han intervingut tots els membres de la comunitat educativa, que l’han elaborat fruit del consens i de la convergència de totes les opinions i posicions dels diferents sectors de la comunitat educativa, perquè serveixi com a punt de referència per als altres documents estratègics de centre, i guiï les actuacions educatives, legitimades i amb rendiment de comptes, de tots els seus membres.