Graduat en educació secundaria per adults (GESO)

➡ Horaris d’aquest curs

DESCRIPCIÓ

L’educació d’adults comprèn les activitats d’aprenentatge que, en el marc d’aprendre al llarg de tota la vida, permet que les persones desenvolupin les capacitats, enriqueixin els coneixements i millorin les competències tècniques i professionals. Això fa que hi participin persones amb objectius diferents, com poden ser obtenir una titulació, posar-se al dia o ampliar els coneixements.

Aquests estudis permeten completar els ensenyaments bàsics i obtenir el títol de graduat o graduada en educació secundària obligatòria (GESO). Es poden cursar de manera presencial o semipresencial als centres i aules de formació de persones adultes o als centres i aules de formació de persones adultes que són punts de suport de l’Institut Obert de Catalunya (IOC).

CONTINGUTS

Els ensenyaments per a l’obtenció del títol de graduat o graduada en educació secundària obligatòria per a les persones adultes consisteixen en 34 mòduls amb una càrrega lectiva de 35 hores per mòdul. La durada d’aquests estudis és de 1.190 hores. Els mòduls que estan relacionats amb l’àmbit de la comunicació, el cientificotenològic i el social es distribueixen en dos nivells: mòduls de nivell I i II.

Mòduls del nivell I
    • Literatura
    • Llengua catalana I
    • Llengua castellana I
    • Llengua estrangera I
    • Llengua catalana II
    • Llengua castellana II
    • Matemàtiques
    • Matemàtiques II
    • Física i química I
    • Ciències naturals
    • Educació per a la salut
    • Ciències socials I i educació per a la ciutadania
    • Geografia I
    • Història I

Total mòduls del 1r nivell a cursar: 14 comuns i 3 opcionals.

Mòduls del nivell II

• Parlem de literatura
    • Matemàtiques inicials
    • Dietètica i nutrició
    • Medi ambient i canvi climàtic
    • Química i societat
    • Tecnologies de la informació i la comunicació
    • Les finances personals i l’elaboració d’un pressupost
    • Arts i artistes
    • Història de la música
    • Viatjar per Catalunya
    • La globalització
    • Catalunya dins l’Espanya del segle XX
Altres mòduls opcionals

Dissenyats per impartir-se a través de la plataforma Moodle, són els següents (es poden consultar a la pàgina GES de la XTEC):

1. Anglès per al turisme 1
    2. Anglès per al turisme 2
    3. Francès conversacional bàsic
    4. Informació i pensament crític
    5. Català administratiu
    1. Iniciació a la creació d’aplicacions mòbils
    2. Creació avançada d’aplicacions mòbils
    3. Descobreix la indústria 4
    1. Igualtat de gènere al segle XXI
    2. Trobar feina. Jo puc!
    3. Emprendre: de la idea al model de negoci

Total mòduls opcionals a escollir: 3 mòduls opcionals a cada nivell.

ACCÉS

Amb caràcter general poden accedir a l’educació d’adults les persones que han complert 18 anys o bé els compleixen durant l’any natural que inicien la formació.

També hi poden accedir les persones que compleixen com a mínim 16 anys l’any natural que inicien la formació si tenen un contracte laboral que els impedeix assistir als centres educatius en règim ordinari o si són esportistes d’alt rendiment.

Excepcionalment, el director/a dels serveis territorials corresponents o el/la gerent del Consorci d’Educació de Barcelona pot autoritzar, previ informe de la Inspecció d’Educació, la incorporació d’alumnes majors de 16 anys que no compleixen els requisits anteriors però en els quals concorren circumstàncies que els impedeixen assistir als centres educatius ordinaris o que no han estat escolaritzats en el sistema educatiu espanyol.

Per tal de situar l’alumnat en el nivell que li correspon, valorar els coneixements previs de l’alumnat i orientar-lo, durant el període de preinscripció o en el moment que l’alumne/a accedeix al centre passa per una avaluació inicial que consisteix en una entrevista personal i, si s’escau, per una prova de nivell. Durant aquest procés pot acreditar o convalidar coneixements per posteriorment iniciar els estudis d’acord amb un itinerari personalitzat.

TRÀMITS

Per cursar aquest ensenyament cal formalitzar la preinscripció i la matrícula d’acord amb els criteris fixats pel Departament d’Educació.

Així mateix, atesa la flexibilitat i l’estructura modular d’aquests ensenyaments permet als centres tenir matrícula viva i acollir l’alumnat que vol cursar-los al llarg de tot el curs escolar i matricular-lo en el moment que hi hagin places vacants.

CONTINUÏTAT

Les persones que superen aquesta formació poden accedir als ensenyaments següents:

• el batxillerat,
  • els cicles formatius de grau mitjá,
  • la preparació per a les proves d’accés als cicles formatius de grau superior i
  • la preparació per a les proves d’accés a la universitat per a les persones més grans de25

​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​Alumnes que poden presentar-s’hi:

Els tres requisits que han de reunir els alumnes per poder presentar-se a aquestes proves l’any 2021 són:

1. Haver finalitzat l’ESO l’any 2019 o 2020.
  2. Tenir almenys 18 anys o complir-los dins de l’any 2021. També hi pot concórrer l’alumne o alumna que faci els 17 anys l’any 2021 sempre que compleixi alguna de les condicions següents:

– Tenir un contracte laboral que l’impedeixi assistir al centre en règim ordinari.
​- Trobar-se en procés d’obtenció d’un permís de treball (alumnat estranger).
– Ser esportista d’alt rendiment.

1. Haver cursat l’ESO (el quart curs inclòs) sense haver obtingut el títol i amb un màxim de cinc matèries pendents de qualificació positiva.

En aplicació d’aquests requisits, queden exclosos de les proves els alumnes inscrits per repetir quart d’ESO en el present curs 2020-2021. En canvi, hi poden concórrer els alumnes que estan matriculats en ensenyaments d’adults o a l’Institut Obert de Catalunya, sempre que compleixin els tres requisits abans esmentats.​

Guies informatives

Enllaços relacionats