Llengua anglesa

➡ Horaris d’aquest curs

Aquests estudis tenen com a objectiu que les persones adultes assoleixin un grau de competència bàsic per a comunicar-se en llengua anglesa. S’imparteixen en tres nivells: llengua anglesa nivell 1, 2 i 3, que corresponen als nivells A1, A2.1 i A2.2 del MECR (Marc europeu comú de referència per a les llengües).

Anglès 1: Nivell A1

CONTINGUTS

Preparen les persones sense cap noció d’anglès. Es treballen les habilitats de comprensió i expressió orals i escrites que permeten fer front a la major part de situacions lingüístiques de la vida quotidiana i comunicar-se de forma bàsica en un entorn plurilingüe i multicultural. La llengua es va introduint de manera gradual.

REQUISITS D’ACCÉS

Poden accedir a aquests estudis totes les persones que tenen més de 18 anys o bé els compleixen durant l’any natural en què inicien la formació.

Tenir assolit un nivell mitjà-alt de lecto-escriptura en la llengua materna.

Anglès 2: Nivell A2.1

CONTINGUTS

Preparen les persones que ja tenen uns coneixements bàsics de l’idioma. En aquest nivell es duu a terme una metodologia dinàmica i competencial ;permeten fer front a la majoria de situacions lingüístiques de la vida quotidiana i comunicant-se de forma bàsica en un entorn plurilingüe i multicultural. En quant a l’expressió escrita es realitzen composicions més elaborades que al nivell 1

REQUISITS D’ACCÉS

S’adreça a persones majors de 18 anys que han superat el nivell inicial o que disposen dels coneixements corresponents per a poder-los seguir.

Per tal de situar l’alumnat en el nivell que li correspon d’acord amb les seves competències, si no té una acreditació prèvia en el moment de la preinscripció, el centre de formació d’adults li farà una prova de nivell.

Anglès 3: Nivell A2.2

CONTINGUTS

L’ensenyament de la llengua anglesa de nivell 3 s’adscriu dins del nivell A2.2 d’usuari bàsic, de domini de la llengua d’acord amb el Marc Europeu Comú de Referència per a les llengües, i per tant al llarg d’aquest curs es consoliden els continguts del nivell A2.

La finalitat d’aquest curs és reforçar els coneixements adquirits en el segon nivell i consolidar l’aprenentatge orientat a adquirir les competències pròpies de l’usuari bàsic.

L’usuari de nivell A2 pot comprendre frases i expressions utilitzades habitualment relacionades amb temes d’importància immediata (per exemple, informacions personals bàsiques, informacions familiars, compres, geografia local, feina). L’usuari pot comunicar-se en situacions senzilles i habituals que exigeixin un intercanvi simple i directe informació sobre temes familiars i habituals. Pot descriure, de manera senzilla, aspectes de la seva experiència o bagatge personal, aspectes de l’entorn immediat i assumptes relacionats amb necessitats immediates.

REQUISITS D’ACCÉS

S’adreça a persones majors de 18 anys que han superat el segon nivell o que disposen dels coneixements corresponents per a poder-los seguir.

CERTIFICAT

La superació del curs corresponent donarà accés a un certificat d’equivalència del nivell A2 del Marc Europeu Comú de Referència per a les llengües.

Per ampliar informació

Estudiar a Catalunya: Llengües estrangeres

Normativa

• Resolució ENS/1403/2018, de 21 de juny, per la qual s’estableix el currículum de llengües estrangeres als centres de formació d’adults del Departament d’Ensenyament (DOGC núm. 7652, de 28.6.2018)