Formació instrumental

➡ Horaris d’aquest curs

Objectiu

L’objectiu d’aquests estudis és que les persones adultes aprenguin a llegir, escriure i fer càlculs elementals.

La superació d’aquests estudis permet l’obtenció del certificat de formació instrumental.

Nivells

Està previst que el curs 2022/2023 s’imparteixi 1r nivell i 2n nivell del primer cicle de formació instrumental, d’acord amb el nou currículum.

1r nivell: (280 hores), 8 hores setmanals.

2n nivell: (210 hores), 6 hores setmanals.

Durada i requisits

• De setembre a juny
    • Poden accedir a aquests estudis totes les persones que tenen més de 18 anys o bé els compleixen durant l’any natural en què s’inicia la formació.

Currículum

• 1r nivell: L’aprenentatge se centra en l’adquisició dels mecanismes fonamentals de lectura i escriptura i de càlcul, a més de nocions elementals sobre l’entorn social i natural.
    • 2n nivell: L’objectiu central és consolidar aquests mecanismes i els coneixements que expliquen l’entorn.

Cada nivell treballa les diferents àrees de coneixement i competències:

• LLengües: Català i castellà
    • Matemàtiques
    • Medi socials, natural i cultural
    • Competència digital
    • Competència personal, social i laboral

Avaluació

El professorat fa una avaluació continua de l’alumnat al llarg del curs.
L’alumnat obté una nota, el juny, que determina si és Apte o No apte i si pot passar de nivell o pel contrari ha de tornar a cursar el mateix nivell el curs vinent.

• Promoció de curs i/o obtenció de certificació

La superació d’Instrumental 3 permet a l’alumnat continuar la seva formació en Llengua catalana.

Per ampliar informació

Estudiar a Catalunya: Cicle de formació instrumental

Full informatiu

Normativa