Tarda XIC: El desenvolupament de la competència lingüística a través d’una Lliga de Debats

El passat dimecres 18 de gener, a l’escola vam explicar l’experiència de l’organització de la Lliga de Debats, a docents de centres d’adults i d’IES del Baix Llobregat, dins del projecte XIC: Xarxa d’Intercanvis de Coneixements entre Centres Educatius del  Baix Llobregat.

Alumnes i docents participants en les dues edicions anteriors van compartir els aspectes organitzatius, pedagògics que comporta un debat d’oratòria

També vam comptar amb la Gemma García, coordinadora del projecte de la UPF i Rosa Fernández, coordinadora d’escoles d’adults del Baix Llobregat.

“Després de dues edicions podem assegurar que la Lliga de Debats és una de les experiències més satisfactòries i intenses que hem dut a terme a l’escola. Ens ha permès no tan sols millorar la capacitat d’oratòria dels nostres alumnes, sinó fomentar valors com la solidaritat, la cooperació, el treball en equip, el respecte, l’esforç i l’empatia.

Tot això no seria possible sense la implicació de docents i alumnes i, especialment, dels estudiants de la UPF que generosament ens regalen el seu temps personal i la seva experiència en l’art de l’oratòria”