PROJECTE: JOVES de la SERRA a la XEAV (Xarxa d’Educació d’Adults del Vallès)

El CFA Torre Romeu vol donar les gràcies  a totes les persones de la Xarxa de Professionals del procés comunitari Som Torre Romeu i a tots i cada un dels professionals que hi participen.

Fruit del treball dels últims anys de la Xarxa de professionals de Torre-romeu, impulsada per Intervenció Comunitària de l’Ajuntament de Sabadell i amb la implicació de molts tècnics i tècniques del barri: centres educatius, treballadores de l’ajuntament de diferents àrees (salut, promoció econòmica, joventut, educació, serveis socials,…) i entitats del tercer sector, Fundació Idea – Pandora, s’han engegat diferents projectes per revertir la situació del barri i enguany s’està portant a terme un curs per a joves de La Serra, el qual es va iniciar a l’octubre i finalitzarà al gener.

Gràcies al vostre esforç, el dia 18 de novembre hem explicat el projecte Joves de La Serra  en el marc de la Xarxa d’Escoles d’Adults del Vallés (XEAV), acabada de crear. Aquesta experiència, que entre tots hem creat i que estem portant a terme a l’escola d’adults, ha estat triada com a iniciativa innovadora per ser compartida amb la resta d’escoles d’adults del Vallés.

A qui no sabeu res d’aquest projecte, us faré cinc cèntims. Després de dos anys de treball, elaborant una diagnosi del barri, un cop detectats els punts més febles i vulnerables , entre tots vam decidir iniciar accions que signifiquessin un camí a transitar per millorar  la vida al barri.  La franja jove que es queda fora del sistema educatiu i laboral necessitava una resposta.

L’objectiu és millorar l’ocupabilitat (o la inserció sociolaboral) del col·lectiu jove mitjançant recursos formatius i d’orientació personal i professional. Sobretot, d’aquells que no arriben a acabar la ESO i que tampoc no entren en un Cicle Formatiu, per tal que puguin reincorporar-se a la formació i/o al treball.

Calia preparar als alumnes en tres vessants: els ensenyaments instrumentals, les habilitats socials i les habilitats laborals.  El Centre de Formació d’Adults Torre-romeu desenvolupa la part curricular. El servei municipal de  Salut Comunitària desenvolupa la part d’habilitats socials i intrapersonals. Promoció econòmica i Joventut s’encarreguen de la part laboral, promovent una millora de les competències.

És evident que l’aparició de la COVID-19 no ha estat un element facilitador, ans al contrari, la situació actual ha provocat que molts dels i les alumnes, a què  inicialment anava dirigit aquest curs, enguany no han volgut assistir al centre.  És per això, que farem una valoració al marge de tota aquesta situació. Ens quedarem amb els aspectes més positius. Dels negatius traurem el coratge per tornar-hi el proper curs

Hem obert el projecte a tota la ciutat  i la resposta és positiva, la qual cosa ens fa pensar que aquesta és una necessitat que va més enllà d’un sol barri.

Gràcies doncs i seguim treballant.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *