Graduat en educació secundaria per adults (GESO)

ma punter Descarrega’t el full informatiu

Què he de saber del GESO?

Infografia-resum.

Organització trimestral

Els estudis de GES tenen una estructura trimestral.

Durada

Generalment es necessiten uns sis trimestres fins obtenir el títol de Graduat estudiant a distància a l’IOC. Aquesta durada, però, no és exactament igual per a tots els estudiants perquè no tothom pot dedicar el mateix temps als estudis i perquè cadascú té el seu itinerari formatiu, que pot tenir o no tots els mòduls, segons els coneixements previs acreditats abans de fer la matrícula.

Matrícula estudiants nous

El període de preinscripció i matrícula és al mes de juny i de setembre. Informem de les dates en aquesta mateixa pàgina web. La documentació necessària és l’original i fotocòpia del vostre DNI (NIE o passaport) i també del vostre expedient acadèmic anterior.

Matèries d’estudi

Les matèries dels estudis per l’obtenció del títol de Graduat en educació secundària s’organitzen en els tres àmbits següents:

• àmbit de la comunicació: llengua i literatura catalanes, llengua i literatura castellanes i llengua estrangera (anglès, francès, alemany o italià)
  • àmbit científic: matemàtiques, ciències i tecnologia
  • àmbit social: ciències socials, música i educació visual i plàstica

Dins de cada àmbit, les matèries s’estructuren per mòduls trimestrals i progressius però independents. Això vol dir que cada trimestre s’avalua dels mòduls cursats i el trimestre següent es cursen uns mòduls nous. Els mòduls suspesos durant el curs es recuperaran al mes de juny.

Si vols més informació sobre els criteris d’avaluació, pots contactar-nos o venir al centre en el nostre horari d’acollida.

Itinerari

L’itinerari per a l’obtenció del títol de GESO es compon de 34 mòduls o assignatures repartides en 2 cursos de 3 trimestres cadascun. Es tracta de mòduls independents, que es poden superar de manera separada. Els mòduls superats van quedant acumulats a l’expedient de l’alumne, de manera que si pel motiu que sigui ha d’abandonar les classes, quan les reprengui ho farà en el punt de l’itinerari on ho va deixar.

L’itinerari dels estudis de GESO presencial és el mateix que a l’Institut Obert de Catalunya. Un alumne que tingui obert expedient a l’IOC pot continuar estudiant al CFA Tarragona i, aixímateix, un alumne que està estudiant de manera presencial pot continuar a distància a l’IOC. En determinades circumstàncies, si el tutor ho considera oportú, l’alumne pot compaginar els estudis presencials amb alguns mòduls a l’IOC.