A cicles formatius de grau superior

ma punter Descarrega’t el full informatiu

Preguntes freqüents

Matrícula estudiants nous

El nostre centre prepara l’alumnat per a les proves d’accés a als cicles formatius de grau superior. El període de preinscripció i matrícula és al mes de juny i de setembre. Informem de les dates en aquesta mateixa pàgina web. La documentació necessària és l’original i fotocòpia del vostre DNI (NIE o passaport)

És requisit tenir 19 anys (o complir-los l’any de la prova). Podeu consultar els requisits aquí.

Durada

El curs comença a mitjans de setembre i acaba un cop realitzades les proves corresponents.

Hi ha una sola convocatòria anual dels exàmens al mes de maig, en horari de tarda. Els exàmens es realitzen en dos dies consecutius. El primer dia es fan les assignatures comunes (català, castellà, anglès i matemàtiques o història). El segon dia es realitzen les dues específiques (depenent de l’opció triada).

La prova té una durada de 4 hores, repartides en dos blocs. El primer bloc comença a les 16.00 h de la tarda fins a les 18.00h. El segon bloc també té una durada de dues hores (de 18.30 a 20.30 h).

Podeu consultar el calendari de la prova aquí.

Matèries d’estudi

Els alumnes que es presentin a la prova d’accés de Grau Superior FP hauran de cursar obligatòriament les següents matèries de la part comuna:

• Llengua catalana
  • Llengua castellana
  • Llengua estrangera ( a elegir entre anglès, francès o alemany)
  • Matemàtiques

Els alumnes que vulguin fer un cicle d’ensenyaments especials (Arts plàstiques i disseny o ensenyaments esportius) podran fer història en lloc de matemàtiques. Únicament podran accedir als ensenyaments esportius aquelles persones que tinguin el títol de Tècnic/a Esportiu/iva.

En quan a la part específica, els alumnes que no la tenen convalidada per haver cursat un cicle de grau mitjà de la mateixa família o per experiència laboral, hauran d’escollir dues matèries segons la família professional o el cicle a què es vol accedir.

Podeu trobar més informació sobre els continguts, temari i materials aquí.

En funció que les matèries siguin d’una determinada opció, els aspirants obtindran, en cas de superar totalment la prova, l’accés a tots els cicles formatius inclosos en l’opció. Consulta les opcions i les famílies professionals aquí.