PEC (Projecte Educatiu de Centre)

Definició del Projecte Educatiu

El PEC constitueix el document més rellevant de l’acció d’una comunitat educativa concreta, i en aquest sentit, engloba els eixos i les directrius que la fonamenten. Conté les decisions adoptades, partint dels referents legals, en relació amb les finalitats educatives i els trets d’identitat del nostre centre.

D’acord amb el que estableixen els articles 91, 92 i 93 de la Llei 12/2009 del 10 de juliol d’educació, el projecte educatiu, és la màxima expressió de l’autonomia dels centres i aules de formació d’adults que recull la identitat i el caràcter propi, explicant-ne els objectius, orientant-ne l’activitat i donant-li sentit amb la finalitat que els alumnes assoleixin les competències bàsiques i el màxim aprofitament educatiu. Reflecteix la col·laboració entre els diversos sectors de la comunitat educativa i la relació amb l’entorn social i les necessitats educatives de l’alumnat.

Es tracta d’un projecte comú viu i canviant, no definitiu, en el qual han intervingut tots els membres de la comunitat educativa, que l’han elaborat fruit del consens i de la convergència de totes les opinions i posicions dels diferents sectors de la comunitat educativa, perquè serveixi com a punt de referència per als altres documents estratègics de centre, i guiï les actuacions educatives, legitimades i amb rendiment de comptes, de tots els seus membres. 

El PEC del CFA Tarragona inclou la descripció i contextualització del centre que, donada la seva descentralització, incorpora característiques específiques, els òrgans de gestió que el formen, el tractament de la diversitat de l’alumnat que acull, així com el projecte lingüístic i les normes d’organització i funcionament, tal i com reflecteix l’article 5.1 apartat c del decret 102 del 2010.

PEC complet, veure aquí.