SORTIDA A LA FORADADA

El 10 de maig de 2019, professorat i alumnes del CFA Sebastià Juan Arbó vam fer una sortida a la Foradada.

Jo m’hi vaig apuntar a contracor . No hi havia anat mai i em feia una mica de por, però els amics que hi havien estat deien que la vista del Delta de l’Ebre era espectacular i tampoc m’ho volia perdre… I no me’n penedeixo gens.

El dia es va despertar esplèndid i la colla que vam formar era més esplèndida encara. Vam deixar els cotxes al pàrquing del Cocó de Jordi i vam fer pujada cap a la Font del Burgar. Les piques estaven plenes d’aigua i de vida i això ens va animar a continuar .

El paisatge pel Bosc del Burgar va resultar bucòlic. El sender de pujada va ser prou suau i a trams ombriu. També vam poder observar la mà del home amb les restes d’antics forns de calç i les runes del mas de Mata-Redona.

Els últims metres van resultar els més escarpats però cadascú anava al seu ritme i, quan ens trobàvem cansats, ens animàvem els uns als altres o aprofitàvem per fer fotos a les vistes que ens oferia l’alçada.

Finalment vam fer el cim i l’esperada pedra foradada ens va donar la benvinguda. L’objectiu s’havia complert, només ens quedava treure el cap i gaudir del paisatge. El Delta i els seus pobles es veien perfectes. Vam fer-nos moltes fotos i, després de recuperar forces, ens vam preparar per a la tornada.

La baixada la vam fer pel mateix camí i va resultar més agradable i molt més curt que la pujada. Tots estàvem cansats però també molt emocionats per haver finalitzat el nostre viatge tan gratament. Havíem gaudit tant de les vistes com de la companyia. Va ser una experiència inoblidable.  Moltes gràcies companys del CFA Sebastià Juan Arbó per haver-la compartit!!!