ESO per a adults (GES)

Informació general

Aquests estudis permeten completar els ensenyaments bàsics i obtenir el títol de graduat o graduada en educació secundària obligatòria (GESO). Es poden cursar de manera presencial o semipresencial al nostre centre de formació de persones adultes, que a més és punt de suport de l’Institut Obert de Catalunya (IOC).

Al CFA Sebastià Juan Arbó oferim:

• GES I (a distància)
  • GES II (presencial o a distància)

La durada d’aquests estudis és a partir d’un itinerari personalitzat que realitzem a l’escola i que depèn dels estudis prèvis, ja que estan organitzats de forma trimestral i modular.

Accés

Amb caràcter general, per accedir a l’educació d’adults cal tenir 18 anys, o bé complir-los durant l’any natural en què s’inicia la formació.

També hi poden accedir les persones més grans de 16 anys o que els compleixin durant l’any natural en què inicien la formació si es troben en alguna de les situacions següents:

• Tenen un contracte laboral que els impedeixi assistir als centres educatius en règim ordinari.
  • Es troben en procés d’obtenció d’un permís de treball.
  • Són esportistes d’alt rendiment.
  • Han cursat on estan cursant els programes postobligatoris de formació i inserció i volen cursar, en paral·lel, els ensenyaments d’educació secundària obligatòria per a adults.
  • Participen en el programa d’experiència professional per a l’ocupació juvenil a Catalunya “Joves per l’ocupació”.
  • Excepcionalment el director o directora dels serveis territorials o el gerent del Consorci a la ciutat de Barcelona, pot autoritzar la incorporació d’alumnes que no compleixin els requisits anteriors.

Tràmits

Per cursar aquest ensenyament cal formalitzar la matrícula d’acord amb els criteris fixats pel Departament d’Educació. Aquests cursos són gratuïts.

Continguts

Els ensenyaments per a l’obtenció del títol de graduat o graduada en educació secundària obligatòria per a les persones adultes consisteixen en 34 mòduls amb una càrrega lectiva de 35 hores per mòdul. La durada d’aquests estudis és de 1.190 hores. Els mòduls que estan relacionats amb l’àmbit de la comunicació, el cientificotenològic i el social es distribueixen en dos nivells:

• Mòduls del nivell I:
    • Àmbit de la comunicació: Literatura, Llengua catalana I, Llengua castellana I, Llengua estrangera I, Llengua catalana II i Llengua castellana II
    • Àmbit cientificotecnològic: Matemàtiques, Matemàtiques II, Física i química I, Ciències naturals i Educació per a la salut
    • Àmbit social: Ciències socials I i educació per a la ciutadania, Geografia I i Història I

Total mòduls del 1r nivell a cursar: 14 comuns i 3 opcionals

• Mòduls del nivell II:
    • Àmbit de la comunicació: Llengua catalana III, Llengua castellana III, Llengua estrangera II, Llengua estrangera III, Literatua catalana i Literatura castellana
    • Àmbit de les matemàtiques, ciències i tecnologia: Matemàtiques III, Matemàtiques IV, Física i química II, Biologia i geologia, i Tecnologia
    • Àmbit social: Ciències socials II i moviments migratoris, Geografia II i Història II

Total mòduls del 2n nivell a cursar: 14 comuns i 3 opcionals

• Mòduls opcionals (nivell I i II): cliqueu aquí.

Continguts GESII al CFA Sebastià Juan Arbó (presencial)

Mòduls del nivell II:

Mòduls opcionals que oferim presencialment:

• CI4A Introducció a l’anglès de nivell 2. En aquest mòdul es repassaran continguts d’anglès de nivell 1.
      • MA5 Introducció a les matemàtiques de nivell 2. En aquest mòdul es repassen continguts d’aritmètica, geometria i es fa una introducció a les equacions de primer grau.
      • MC11 El món laboral. En aquest mòdul es treballen un seguit d’aspectes vinculats al món de l’empresa (factures, pressupostos, nòmines…)

Total mòduls del 2n nivell a cursar: 14 comuns i 3 opcionals

Convalidacions i acreditacions

Consulta les Convalidacions i acreditacions.

Horari, aula i tutor/a (curs escolar 2023/2024)

Material necessari

Matemàtiques inicials, III i IV
Material necessari: Dossier “Matemàtiques” (s’encomana a la professora el primer dia de classe).

Català
Material necessari:
Dossier “Català” (s’encomana a la professora el primer dia de classe).

Castellà
Llengua castellana. Material necessari: Es treballa amb la plataforma Moodle.

Literatura castellana. Material necessari: Dossier “Literatura Castellana” (s’encomana a la professora el primer dia de classe).

Anglès inicial, II i III

Material necessari: English File 4th edition A1-A2 (student’s book and workbook without key pack); ISBN: 978-0194031394.

Biologia i Geologia

Física i Química

Socials
Material necessari: No hi ha material per comprar. Es treballarà amb Moodle.

Món laboral
Material necessari: No hi ha material per comprar.

Continuïtat

Les persones que superen aquesta formació poden accedir als ensenyaments següents:

• el batxillerat
  • els cicles formatius de grau mitjà
  • la preparació per a les proves d’accés als cicles formatius de grau superior
  • la preparació per a les proves d’accés a la universitat per a les persones més grans de 25 anys

Normativa

• Decret 161/2009, de 27 d’octubre, d’ordenació dels ensenyaments de l’educació secundària obligatòria per a les persones adultes (DOGC núm. 5496, de 2.11.2009)
  • Ordre ENS/154/2011, de 14 de juny, del procediment i els documents i requisits formals del procés d’avaluació a l’educació secundària obligatòria per a les persones adultes (DOGC núm. 5922, de 18.7.2011)

Consulta la normativa d’Avaluació.