Desenvolupament curricular de l’alumnat

Cursos Competic

Els ensenyaments d’informàtica a l’educació d’adults —COMPETIC— tenen com objectiu facilitar l’adquisició de la competència digital, entesa com la combinació de coneixements, habilitats i actituds en l’àmbit de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) per desenvolupar-se en la societat actual.

Les competències que s’hi treballen són les següents:

Aquests ensenyaments s’estructuren en quatre cursos, als quals s’hi treballen les diferents competències d’acord amb la distribució següent:

Per més informació: Competic

Formació Instrumental

En el nou currículum de la Formació Instrumental la competència digital implica l’ús segur, saludable, sostenible, crític i responsable de les tecnologies digitals per a l’aprenentatge, el món laboral i la participació social.

Inclou les següents competències distribuïdes en 3 dimensions:

Dimensió tractament de la informació i organització dels entorns digitals de treball
C1: Seleccionar i utilitzar dispositius digitals i les seves funcionalitats d’acord amb les tasques a efectuar.
C2: Utilitzar les funcions bàsiques de les aplicacions d’edició de textos i de presentació de continguts.
C3: Utilitzar programes i aplicacions bàsiques de creació de dibuix i edició d’imatge fixa, so i imatge en moviment.
Dimensió de comunicació interpersonal i col·laboració
C4: Cercar, contrastar i seleccionar informació digital, tot considerant diverses fonts i diferents entorns digitals.
C5: Construir nou coneixement personal mitjançant estratègies de tractament de la informació amb el suport d’aplicacions digitals.
C6: Organitzar i emprar els propis entorns personals digitals de treball i d’aprenentatge.
Dimensió hàbits, civisme i identitat digital
C7: Dur a terme accions de ciutadania utilitzant recursos digitals.
C8: Desenvolupar hàbits d’ús saludable de la tecnologia vinculats a l’ergonomia per a la prevenció de riscos.
C9: Actuar de forma crítica i responsable en l’ús de les tecnologies digitals, tot considerant aspectes ètics, legals, de seguretat, de sostenibilitat i d’identitat digital.