Formació instrumental

Informació general

L’objectiu d’aquests estudis és aconseguir que les persones adultes adquireixin unes competències mínimes per facilitar la seva integració i participació social, una millor
convivència en l’entorn actual, la inserció laboral i el desenvolupament de la pròpia autonomia. La superació d’aquests estudis permet l’obtenció del certificat de formació instrumental.

Accés

Per tal de situar l’alumnat en el nivell que li correspon d’acord amb les seves competències, en el moment de la preinscripció el centre de formació d’adults li farà una prova de nivell.

Tràmits

Per cursar aquest ensenyament cal formalitzar la matrícula d’acord amb els criteris fixats pel Departament d’Educació. Aquests cursos són gratuïts.

Continguts

Els continguts d’aquesta formació s’organitzen en quatre nivells:

• INSTRUMENTAL 1 (PRIMER I SEGON NIVELL): l’aprenentatge se centra en l’adquisició i la consolidació dels mecanismes fonamentals de lectura i escriptura i de càlcul, a més de nocions elementals sobre l’entorn social i natural.
  • INSTRUMENTAL 2 (TERCER I QUART NIVELL): ampliació dels coneixements dels dos nivells anteriors i assoliment dels objectius generals del cicle.

Horari, aula i tutor/a (curs escolar 2023/2024)

Material necessari

NIVELL 1

NIVELL 2

NIVELL 3

NIVELL 4

Continuïtat

Si es vol continuar la formació, es pot cursar l’educació secundària per a les persones adultes o la preparació per a les proves d’accés a cicles formatius.
En qualsevol cas, l’alumnat pot rebre el consell orientador de les persones tutores del centre on cursa la formació instrumental.

Normativa

• Decret 213/2002, d’1 d’agost, pel qual s’estableix l’ordenació curricular de la formació bàsica de les persones adultes (DOGC núm. 3694, de 7.8.2002, capítol 2: Cicle de formació instrumental per a les persones adultes -articles del 9 al 15- i annex 1: Currículum de la formació instrumental per a les persones adultes)