Castellà

Informació general

Aquests estudis tenen com a objectiu que les persones adultes assoleixin un grau de competència mínima per a comunicar-se en llengua castellana i s’imparteixen en tres nivells: llengua castellana nivell 1, 2 i 3, que corresponen als nivells A1, A2 i B1 del MECR (Marc europeu comú de referència per a les llengües).

Accés

Poden accedir a aquests estudis totes les persones que tenen més de 18 anys o bé els compleixen durant l’any natural en què inicien la formació.

Quan hi ha un motiu justificat, també hi poden accedir les persones que tenen més de 16 anys i les que els compleixen durant l’any natural en què inicien la formació.

Tràmits

Per cursar aquest ensenyament cal formalitzar la matrícula d’acord amb els criteris fixats pel Departament d’Educació. Aquests cursos són gratuïts.

Continguts

En els tres nivells es treballen les habilitats de comprensió i expressió orals i escrites que permeten fer front a la major part de situacions lingüístiques de la vida quotidiana.

Vegeu el currículum d’aquests estudis.

Cursos que oferim

Castellà 1 (A1*)
Adreçat a: aquelles persones que vulguin adquirir les primeres habilitats comunicatives en castellà
Hores anuals: 105 hores (3 hores setmanals).

Castellà 2 (A2*)
Adreçat a: aquelles persones que ja han tingut contacte amb el castellà i volen adquirir un domini bàsic.
Hores anuals: 140 hores (4 hores setmanals).

*Nivell del MECR (marc europeu comú de referència per a les llengües: aprendre, ensenyar, avaluar).

Horari, aula i tutor (curs escolar 2023/2024)

Material necessari

Castellà inicial
Material necessari: VITAMINA A1

Libro del alumno
ISBN: 978-84-16782-35-2
Libro de ejercicios
ISBN:  978-84-16782-36-9

Castellà bàsic
Material necessari: VITAMINA A2

Libro del alumno
ISBN: 978-84-16782-37-6
Libro de ejercicios
ISBN:  978-84-16782-38-3

Continuïtat

Podeu trobar més informació sobre l’aprenentatge de la llengua castellana a Aprenentatge del castellà.

Normativa

• Resolució de 10 de maig de 2013, per la qual s’estableixen els currículums dels ensenyaments corresponents a llengua catalana i castellana, llengua occitana, denominada aranès a l’Aran, i a les llengües estrangeres, d’aplicació als centres de formació d’adults que depenen del Departament d’Ensenyament.