25N: DIA INTERNACIONAL PER A L’ELIMINACIÓ DE LA VIOLÈNCIA CONTRA LES DONES

Durant la setmana del dia 25 de novembre l’alumnat del CFA Pere Calders va dur a terme diferents activitats per tal de commemorar el dia internacional per a l’eliminació de la violència contra les dones.

Les parets del nostre centre han estat guarnides amb frases cèlebres de grans dones de la història de tots els àmbits, des de Malala Yousafzai, Premi Nobel de la Pau fins a Aitana Bonmatí, futbolista, amb les seves respectives fotografies. L’objectiu era fer reflexionar a tothom qui ens ha visitat sobre la importància d’acabar d’una vegada per totes amb les desigualtats de gènere. Aquestes cites han estat treballades i traduïdes en els diferents cursos de llengües del nostre centre.

D’altra banda, el nostre alumnat de GES ha treballat l’origen del 25N i quines actuacions s’han de seguir quan se sospita d’un cas de violència de gènere en el nostre entorn. D’aquesta forma, incidim en un dels aspectes fonamentals en la lluita contra la violència masclista: la prevenció.

Des del CFA Pere Calders, continuarem introduint la perspectiva de gènere en la nostra tasca educativa i commemorant el 25N fins que cap dona no sigui sotmesa a cap mena de violència pel sol fet de ser dona.

“Perquè tu ho vals. Tenim dret a tenir drets. I ningú els tindrà tots fins que els tinguem totes. Així es comença.”

Iratzu Varela, periodista