Pla de comunicació

Els canals de comunciació han de ser clars, transparents, oberts, i bidireccionals, centre-entorn, de manera que possibilitin l’enriquiment continu i la retroacció entre els diferents actors del pla de comunicació, així com la creació i el manteniment d’una xarxa oberta a la comunitat educativa.

Canals de comuniació

• Pàgina web

La pàgina web de l’escola conté informació pública que permet comunicar notícies diverses a l’alumnat i a la resta de la comunitat educativa. S’hi poden trobar diferents apartats com la descripció del centre, el calendari del curs, els ensenyaments que oferim, fotografies amb l’alumnat… a més de notícies d’última hora que puguin interessar a l’alumnat.

Aquest web està realitzada aprofitant el servei nodes que ofereix el Departament d’Educació.

• Trucades telefòniques

S’utilitza amb caràcter principalment individual quan es necessita una comunicació ràpida bidireccional.

• Correu electrònic

S’utilitza el correu del centre i els corporatius del professorat per a la comunicació interna i externa. Cada docent establirà si el correu electrònic és la via utilitzada per la comunicació docent-grup classe.

Xarxes socials

El centre disposa de diferents xarxes socials utilitzades com a canals de comunicació, complementaris del web del centre. Mentre que l’usuari ha de fer un pensament actiu per visitar la web del centre, a les xarxes socials la informació es veu automàticament a l’espai personal de lectura de l’usuari (sempre que s’hagi subscrit).

És la xarxa social utilitzada pel centre com a aparador, fent protagonistes als alumnes i docents. És en aquesta xarxa on es publiquen notícies i informació del centre, així com activitats i treballs realitzats per l’alumnat.

Aquesta eina s’utilizarà per crear grups de classe o grups de difusió on només el docent escriu per fer arribar notícies a l’alumnat. Cada docent establirà si el Whatsapp és la via utilitzada per la comunicació docent-grup classe.