Competència digital docent (CDD)

La Competència Digital Docent (CDD) és la capacitat que els docents tenen de mobilitzar i transferir tots els seus coneixements, estratègies, habilitats i actituds sobre les tecnologies per a l’aprenentatge i el coneixement (TAC) en situacions reals i concretes de la seva praxi professional. L’objectiu d’adquirir la CDD hauria de permetre als docents:

1. Facilitar l’aprenentatge dels alumnes i l’adquisició de la seva competència digital.
  2. Dur a terme processos de millora i innovació d’acord amb les necessitats de l’era digital.
  3. Contribuir al seu desenvolupament professional d’acord amb els processos de canvi que tenen lloc a la societat i als centres educatius.

Per tal d’aconseguir aquesta CDD és molt important la formació docent tant en el vessant instrumental com en el metodològic de la competència digital. En aquesta línia, el curs 2022-23 el claustre del CFA Maria Verdaguer ha realitzat una Formació Interna de Centre (FIC) entorn a l’Estratègia Digital de Centre (EDC). En aquesta formació s’han tractat diferents temes relacionats amb l’educació digital com, per exemple, l’ús metodològic dels Entorns Virtuals d’Aprenentatge (EVA), l’organització, implementació i avaluació de la competència digital de l’alumnat o la seguretat i la protecció de dades.

Juntament amb les formacions conjuntes en l’àmbit del claustre, també cal remarcar totes aquelles formacions que els docents realitzen per iniciativa individual sobre temes concrets de l’àmbit digital en funció dels seus interessos (per especialitat, ensenyament…). La suma de diferents aptituds en aquest àmbit digital també enriqueix el nostre claustre i, per tant, beneficia l’alumnat de l’escola.

Per últim, cal indicar que el centre també atén les demandes específiques de formació digital que puguin sorgir en el claustre organitzant cursos concrets de competència digital o, si és el cas, derivant els membres del claustre allà on es realitzin (online, als Serveis Educatius…).