Formació instrumental

El cicle de Formació Instrumental (FI) va adreçat a persones no alfabetitzades en la seva llengua materna. S’organitza en 2 cicles i quatre nivells d’aprenentatge.

PRIMER CICLE:

FI 1 – PRIMER NIVELL

S’adreça a persones que volen iniciar-se a aprendre a llegir i a escriure. Són persones no alfabetitzades, que desconeixen les lletres o coneixen lletres soltes, principalment majúscules. Té com a finalitat adquirir competències mínimes de llengua oral i escrita i unes mínimes competències matemàtiques, tecnològiques i del medi més proper que es treballa de manera integrada amb la llengua. Curs anual de 8 hores setmanals, de setembre a juny.

FI 2 – SEGON NIVELL

S’adreça a persones que volen continuar aprenent a llegir i escriure, adquirir certa comprensió lectora i coneixements d’escriptura. Són persones que coneixen les lletres, llegeixen amb dificultat les majúscules però no saben escriure.  Té com a finalitat ampliar les competències de llengua oral i escrita, les matemàtiques, les ciències socials i naturals; i adquirir mínimes competències tecnològiques. Curs anual de 6 hores setmanals, de setembre a juny.

L’alumnat que supera el primer cicle de formació instrumental assoleix un nivell de les dues llengües oficials equivalent al nivell inicial del MECR i té dret a l’obtenció de la corresponent equivalència de conformitat amb el règim de certificació de coneixements en la matèria.

SEGON CICLE:

FI 3 – TERCER NIVELL

S’adreça a persones amb cert coneixement de la llengua que volen assolir la formació adequada per obtenir una certificació bàsica. Són persones que saben llegir i escriure en majúscules, però presenten dificultats amb les minúscules. Els cal agilitat. Es continuen ampliant les competències llengua oral i escrita, les matemàtiques, ciències i competències tecnològiques, amb l’objectiu que quan acabin el tercer nivell siguin persones autònomes en lectoescriptura i que el seu aprenentatge sigui significatiu i útil en les interaccions socials i quotidianes. Curs anual de 6 hores setmanals, de setembre a juny.

FI 4 – QUART NIVELL

S’adreça a persones que volen ampliar el coneixement de les llengües castellana, catalana i iniciar-se amb la llengua anglesa. Aquestes persones han de saber llegir i escriure ambdues llengües. Durant aquest nivell han d’ampliar coneixements de gramàtica, lèxic,  comprensió  i expressió escrita. Alhora es continuen ampliant les competències  en les matemàtiques, ciències i competències tecnològiques, amb l’objectiu que quan acabin el quart nivell siguin persones que es puguin continuar formant-se en el graduat d’Educació Secundària o per les Proves d’accés a Grau Mitjà. Curs anual de 8 hores setmanals, de setembre a juny.

L’alumnat que supera el segon cicle de formació instrumental assoleix un nivell de les dues llengües oficials equivalent al nivell bàsic del MECR i té dret a l’obtenció de la corresponent equivalència de conformitat amb el règim de certificació de coneixements en la matèria.

MÉS INFORMACIÓ