A cicles formatius de Grau Superior

Aquests estudis preparen per presentar-se a les proves d’accés als cicles de grau superior de formació professional, d’arts plàstiques i disseny i d’ensenyaments esportius. L’alumnat pot  preparar la part comuna de la prova, la part específica, o totes dues.

La durada per a la preparació de les proves d’accés al grau superior és de 300 hores per a la part comuna i de 99 hores per a les dues matèries de la part específica. Aquestes matèries específiques es cursen en el nostre centre a través de l’IOC.

El curs s’inicia el setembre i acaba a principis de maig, ja que la prova se celebra a mitjans de maig.

Les matèries de la part comuna són llengua catalana, llengua castellana, anglès i matemàtiques. Les matèries específiques les tria cada alumne en funció del cicle formatiu que vol estudiar i d’acord amb les opcions que ofereix cada família professional.

L’horari del centre permet unes sessions de tutoria destinades a ajudar a la realització d’aquests aprenentatges.

La superació de la prova d’accés a cicles formatius de Grau Superior:

• No equival a cap titulació acadèmica, tan sols dona la possibilitat a qui no té la titulació exigida de poder-se matricular a un cicle formatiu de Grau Superior.

• Les proves superades tenen validesa permanent i a tot l’Estat, però no garanteixen plaça.

REQUISITS

Es poden inscriure a la prova d’accés a Cicles Formatius de Grau Superior les persones que tinguin complerts 18 anys o els compleixin durant l’any 2022 i que no tenen el títol de batxillerat o equivalent (l’any que fan la prova els alumnes han de fer 19 anys).

També hi ha exempcions que cal tenir en compte segons la formació i la vida laboral de l’alumne.

Es recomana tenir un nivell mínim d’estudis.