Formació Instrumental (FI)

L’objectiu d’aquests estudis és que les persones adultes aprenguin a llegir, escriure i fer càlculs elementals. La superació d’aquests estudis permet l’obtenció del certificat de cicle de formació instrumental.

Proporcionar a les persones adultes els elements necessaris que els permetin l’adquisició
progressiva de les competències clau per afavorir el seu ple desenvolupament: personal i
acadèmic i la integració social i laboral.
● Basades en la Recomanació del Consell de la Unió Europea de 2018.
✓ Competència en comunicació lingüística
✓ Competència plurilingüe
✓ Competència matemàtica i competència en ciència i tecnologia
✓ Competència digital
✓ Competència personal, social i d’aprendre a aprendre
✓ Competència ciutadana
✓ Competència emprenedora
✓ Competència en consciència i expressió culturals

● Per assolir aquestes competències clau s’estableixen els objectius i les competències
específiques que l’alumnat haurà d’haver assolit al final de l’ensenyament.

ORGANITZACIÓ CURRICULAR 980 hores Grup/Hores / setmana
1r Cicle 1r nivell FI 1 8h
2n nivell FI 2 6h
2n Cicle 3r nivell FI 3 6h
4r nivell FI 4 8h

Organització curricular:objectius

Els continguts d’aquesta formació s’organitzen en dos cicles:

1r cicle:

Contribuir al desenvolupament de capacitats,
destreses i habilitats que facilitin la integració de
l’alumnat, l’assoliment d’una autonomia progressiva i
promoguin la continuïtat formativa.

2n cicle:

Consolidar l’adquisició de les competències clau per
garantir una autonomia plena de l’alumnat i afavorir
l’accés als estudis de GESO.

  • Estructura: àrees i competències transversals
    ● Àrees curriculars
  • ● Lingüística

○ Comprendre, expressar i participar en interaccions comunicatives.
○ Caràcter rellevant.
1r cicle: alumnat no alfabetitzat o amb nivells molt baixos.
2n cicle: alumnat amb coneixements bàsics de la llengua.

Introducció a la llengua anglesa.

Àrea del medi natural, social i cultural

○ Proporcionar els coneixements i les eines necessàries per integrar-se a
l’entorn i a la societat.
○ Especialment vinculada als ODS.
○ Inclou la vessant artística.

●  Matemàtica

○ Raonar, calcular, estimar en diferents contextos de la realitat i l’entorn de
l’alumnat.
○ Desenvolupar els processos matemàtics bàsics: resolució de problemes,
raonament i prova, connexions i comunicació i representació.

Medi natural, social i cultural

○Proporcionar els coneixements i les eines necessàries per integrar-se a
l’entorn i a la societat.
○ Especialment vinculada als ODS.
○ Inclou la vessant artística.

Competències transversals
Digital

○ Facilitar l’accés al coneixement i a la comunicació.
○ 1r cicle: alfabetització digital com a eina d’inclusió social.
○ 2n cicle: hàbits i capacitats per iniciar-se en l’ús de les noves tecnologies
com a eina per a l’ús quotidià.
○ Personal, social i laboral

○Competència personal, social i laboral

○ Inclou actituds, valors, habilitats i destreses personals, interpersonals i de
l’àmbit laboral, necessàries per poder construir una imatge personal
positiva, per enfortir l’autoestima i poder construir relacions sanes i
plenes, fomentant la bona convivència.
○ Inclou la dimensió laboral, enfocada a millorar les expectatives
professionals i desenvolupar les habilitats per a la cerca de feina i la
integració i promoció en el món laboral.

Durada

  • Distribució horària

    ● Flexible (autonomia organitzativa de centre)
    ● Ha de tenir en compte el perfil i necessitats de
    l’alumnat i el context socioeconòmic i lingüístic
    de cada centre.
    ● Orientada a l’èxit escolar de l’alumnat.

    La durada aproximada d’aquesta formació és de 980 hores. Això no obstant, segons els coneixements previs, les necessitats formatives, i els ritmes d’aprenentatge de l’alumnat, la durada pot ser més llarga o menys.

Accés

  • Poden accedir a aquests estudis totes les persones que tenen més de 18 anys o bé els compleixen durant l’any natural en què inicien la formació.