Documents estratègics de centre

  1. PEC. Projecte Educatiu de Centre.

És un document que inclou els trets d’identitat del centre, els principis pedagògics, els principis organitzatius i el projecte lingüístic i, per tant, és el marc en què s’ha de basar tota la intervenció educativa del centre.

El PEC defineix la identitat i el caràcter propi del centre tenint en compte la realitat del context en què actuem, es presenta amb un caràcter obert i flexible i està alineat amb el Projecte de Direcció (PdD), el Projecte Curricular de Centre (PCC), les Normes d’Organització i Funcionament de Centre (NOFC), la Programació General Anual de Centre (PGAC), el Pla d’Acció Tutorial (PAT) i El Pla Lingüístic de Centre (PLC).

2. NOFC. Normes d’Orgarnització i Funcionament de Centre.

La Llei d’Educació de Catalunya (LEC) estableix que un dels principis organitzatius pel qual s’ha de regir el sistema educatiu, ha de ser el de l’autonomia de cada centre.

L’exercici de l’autonomia del CFA Edelia Hernández es desenvolupa al voltant del seu projecte educatiu i s’articula, entre altres instruments, a través de les Normes d’Organització i Funcionament del Centre (NOFC). Aquestes normes tenen un marc i uns continguts mínims que, d’acord amb el Decret 102/2010 d’autonomia dels centres educatius, estableix i sistematitza.
Les NOFC apleguen el conjunt d’acords i decisions d’organització i de funcionament que s’adopten per fer possible el treball educatiu i de gestió que permet assolir els objectius proposats en el Projecte Educatiu del Centre i en la seva Programació General Anual. Aquestes NOFC, per tant, regeixen les relacions de tots els integrants de la comunitat educativa del CFA Edelia Hernández.

3. PdD. Projecte de Direcció.

El Projecte de Direcció és el document que ordena el desplegament i l’aplicació del PEC per al període de mandat de la direcció, es concreta l’estructura organitzativa i incloure els indicadors, derivats dels que estableixi el PEC, que han de servir per avaluar l’exercici de la direcció. (Compartit amb tota la Comunitat Educativa).

4. MAC. Memòria Anual de Centre.

Conté l’avaluació de l’assoliment dels objectius previstos en la programació general anual. És el document que reflecteix la valoració de la programació general anual del centre, reflecteix el grau d’assoliment dels objectius plantejats i dels resultats.(Document compartit amb tota la Comunitat Educativa).

5. PGAC. Programació General Anual del Centre.

Podríem definir la Programació General Anual del Centre com l’instrument de gestió del centre que, en el marc del Projecte de Direcció, recull tots els aspectes relatius a l’organització i funcionament del centre, concretant i sistematitzant en objectius operatius les qüestions prioritzades del centre per a aquest curs escolar. El full de ruta. (Compartit amb tota la Comunitat Educativa).

6. PAT. El Pla d’Acció Tutorial.

És el document dels principis i les actuacions que el sistema educatiu desplega per a donar resposta a les necessitats educatives de cada persona. En el seu articulat, situa la Tutoria d’entre les funcions de tots els docents i la identifica com l’acció que ha d’assolir la implicació dels alumnes en el seu procés.

7. ARC. Projecte d’Autoformació Integrada.

Amb aquesta metodologia, volem d’estimular aquelles qualitats personals que facin dels nostres alumnes uns individus responsables, conscients, crítics, reflexius i, en definitiva, autònoms.

Com a docents, la nostra implicació en el projecte és fruit d’una intensa anàlisi, d’una unànime acceptació de nous reptes i d’una renovada il·lusió en projectes de futur, que ens ha obligat a modificar el nostre perfil professional i a establir nous espais de diàleg.

8. PC. Projecte de Convivència.

Entenem la convivència com un dels valors que orienta el nostre Projecte Educatiu i el considerem indispensable en la formació al llarg de la vida. El CFA Edelia Hernández reafirma com objectius bàsics ensenyar i aprendre a viure i conviure; fomentant i liderant la convivència responent a les necessitats concretes de l’alumnat i l’entorn. Per educar en la convivència, cal posar l’accent en les relacions, en tot allò que ens uneix més que en les diferències. Es potencien els espais oberts i compartits, així com el desenvolupament de totes les eines comunicatives.

9. PL. Projecte Llingüístic.

El seu objectiu és oferir estratègies i recursos per millorar el desenvolupament de la competència comunicativa mitjançant la promoció, l’aprenentatge i que es visualitzin a la vida del nostre centre. Volem potenciar la lectura, l’esforç de produir, l’esforç per comprendre i l’atenció a la forma de produir i comprendre.

La llengua com a tal és un element de cohesió social i pluralitat i hem de tenir cura d’ella seguint sempre els principis del nostre PEC.

Actualitzat a 26 de novembre de 2022