Projectes de l’alumnat

Exposició projecte: “Totxs som migrants”

Durant el mes de juny s’ha dut a terme la exposició  al centre  del projecte “Totxs som migrants” realitzada pels alumnes de GES 2 de matí i tarda entorn a les migracions en el marc del mòdul Ciències socials II- Moviments migratoris. Cada grup ha realizat la exposició dels seus treballs a altres grups del centre, per tal de fomentar el diàleg entre l’alumnat i  compartir experiències i reflexions individuals que ens han enriquit a tots i totes.

Es tracta d’un projecte que busca reflexionar entorn al fenomen migratori des d’un punt de vista històric per tal d’analitzar de manera crítica l’actualitat que vivim, en què milers de persones moren i són víctimes de polítiques assassines i discriminatòries. A partir d’uns plafons, cada alumne ha explicat la seva investigació que s’inicia amb migracions durant la segona guerra mundial, fins avui en dia, amb les migracions a la frontera sud, els refugiats per la Guerra d’Ucraïna o les migracions causades per desastres climàtics.

A més, també s’ha realitzat un decàleg amb algunes demandes i reflexions que han fet els alumnes de GES 2 per tal d’acabar amb la situació de vulnerabilitat de les persones migrades. Així mateix, també hi apareixen 3 articles de la Declaració Universal dels Drets Humans on s’aborda el tema de la migracions. A partir de la lectura d’aquests articles podem veure com es vulneren a diari, aspecte que ens ha fet reflexionar com a classe i com a societat.

VISITA D’EDUCADORS HOLANDESOS AL CFA EDELIA HERNÁNDEZ

El passat dijous 12 de maig vam rebre la visita d’un grup d’holandesos relacionats amb el món de l’educació dins del marc de l’associació Internacional de Ciutats Educadores en la que l’Ajuntament de Viladecans forma part activa. L’objectiu d’aquesta visita era doncs l’intercanvi d’idees, reflexions i bones pràctiques, entenent l’educació com una eina de transformació social. Els vam explicar el funcionament de la formació de persones adultes a Viladecans dins de la xarxa pública. A més van poder visitar les aules, la part més visible i activa del procés d’aprenentatge. El nostre alumnat va participar molt activament, fent preguntes als visitants utilitzant la llengua anglesa en un context d’enteniment europeu. Com a centre estem sempre oberts a qualsevol procés d’enriquiment que suposa una oportunitat de desenvolupament per a tota la nostra comunitat educativa. Us deixem algunes imatges de la visita. Gràcies a tots i a totes per la vostra important col·laboració.

Galeria fotogràfica.

Projecte: Coneixem el nostre entorn.
Durant el primer trimestre s’ha dut a terme un projecte transversal al grup de GES 1 a partir del temari entorn a l’aigua de les assignatures de Biologia I i Geografia I. Així, durant dues setmanes l’alumnat ha estat treballant a totes les assignatures del primer trimestre conceptes com la hidrosfera, el cicle de l’aigua, els rius i mars i, en concret, s’han centrat en el riu Llobregat. Han après com és el seu curs, quins problemes mediambientals té associat i les amenaces que fan perillar ecosistemes com el del Delta. Com que creiem fermament en la conservació de l’entorn i la lluita contra el canvi climàtic, l’alumnat ha treballat la petjada hídrica a partir de les matemàtiques i els conceptes de sostenibilitat i medi ambient a llengua. També han participat en un taller de l’AMB sobre el funcionament d’una depuradora i la seva importància.
Per últim, amb tot el que han treballat han fet un mural del curs del riu Llobregat, des del seu naixement fins a la seva desembocadura, on expliquen, a partir d’aquest exemple concret, tot el que han treballat.

Galeria fotogràfica.