Què pretén aquesta metodologia?
Potenciar l’autonomia de l’alumnat mitjançant:
- l’autoaprenentatge.
- l’autoreflexió.
- l’autoregulació.
- l’autoavaluació.
Conscienciar i responsabilitzar l’alumne de:
- El grau d’implicació i el paper més actiu que ha de tenir per a portar terme tant el procés d’aprenentatge
com d’avaluació (mitjançant l’autoreflexió, l’autoavaluació i la coavaluació). - Quins són els seus coneixements previs.
- Quines són les pròpies capacitats, fortaleses i mancances a l’hora d’aprendre, per tal de millorar-les i augmentar, així, l’autoestima.
- Què, per a què, com o amb què i quan ha d’arribar a saber o fer.
- Quin és el grau d’assoliment dels objectius finals.
Quins recursos i/o documents són els que conté el PORTAFOLIS i has d’utilitzar per dur a terme aquesta metodologia de treball?
- Guia de treball.
- Dossier de teoria.
- Dossier d’activitats, solucions i autoavaluacions.
- Revisió del portafolis.
Què conté la GUIA DE TREBALL?
Tot allò que has de saber abans de començar el mòdul i que serveix per organitzar i estructurar la teva feina.
- Els objectius fonamentals del mòdul.
- Les competències bàsiques a desenvolupar i/o assolir en el mòdul i en les diferents unitats del mateix.
- Les recomanacions per a què el teu treball diari sigui coherent i efectiu.
- Els criteris d’avaluació.
- Quins són els objectius pels quals seràs avaluat.
- Quins són els continguts que es treballaran en cada mòdul i unitat.
- Com i amb què es treballaran aquests continguts (material, recursos…).
- Quin és el calendari de treball del mòdul (dates d’inici, de termini de presentació de les activitats
autocorregides i dels exàmens).
Què conté el DOSSIER D’ACTIVITATS, SOLUCIONS I AUTOAVALUACIONS?
- Qüestionaris d’autoavaluació inicial i final sobre els valors, normes i actituds, per tal que valoris i reflexionis
sobre la importància que els concedeixes. - Qüestionari d’autoavaluació inicial per a què reflexionis i valoris en quina mesura ets capaç de dur a terme els
objectius proposats abans de començar a treballar cada unitat. - Activitats autocorrectives per tal d’evidenciar els teus encerts i errors, amb pautes de com fer les
autocorrecccions. - Qüestionari d’autoavaluació final per a què reflexionis, valoris i justifiquis mitjançant activitats en quina mesura
has assolit els objectius prefixats.
Què conté la REVISIÓ DEL PORTAFOLIS?
És un document el qual inclou:
- Els criteris d’avaluació.
- Un qüestionari a omplir tant per l’alumne com pel professor per tal d’arribar a la coavaluació, on l’alumne ha de posar una qualificació final al seu treball realitzat al mòdul.
“El portafolis és el recull de tot allò que has realitzat i de tots els recursos que has utilitzat durant el propi
procés d’autoaprenentatge i, per tant, la mostra de les evidències del teu progrés.”