Aprenentatge Reflexiu i Col·laboratiu (ARC)

Què pretén aquesta metodologia?
Potenciar l’autonomia de l’alumnat mitjançant:

• l’autoaprenentatge.
  • l’autoreflexió.
  • l’autoregulació.
  • l’autoavaluació.

Conscienciar i responsabilitzar l’alumne de:

• El grau d’implicació i el paper més actiu que ha de tenir per a portar terme tant el procés d’aprenentatge
    com d’avaluació (mitjançant l’autoreflexió, l’autoavaluació i la coavaluació).
  • Quins són els seus coneixements previs.
  • Quines són les pròpies capacitats, fortaleses i mancances a l’hora d’aprendre, per tal de millorar-les i augmentar, així, l’autoestima.
  • Què, per a què, com o amb què i quan ha d’arribar a saber o fer.
  • Quin és el grau d’assoliment dels objectius finals.

Quins recursos i/o documents són els que conté el PORTAFOLIS i has d’utilitzar per dur a terme aquesta metodologia de treball?

• Guia de treball.
  • Dossier de teoria.
  • Dossier d’activitats, solucions i autoavaluacions.
  • Revisió del portafolis.

Què conté la GUIA DE TREBALL?
Tot allò que has de saber abans de començar el mòdul i que serveix per organitzar i estructurar la teva feina.

• Els objectius fonamentals del mòdul.
  • Les competències bàsiques a desenvolupar i/o assolir en el mòdul i en les diferents unitats del mateix.
  • Les recomanacions per a què el teu treball diari sigui coherent i efectiu.
  • Els criteris d’avaluació.
  • Quins són els objectius pels quals seràs avaluat.
  • Quins són els continguts que es treballaran en cada mòdul i unitat.
  • Com i amb què es treballaran aquests continguts (material, recursos…).
  • Quin és el calendari de treball del mòdul (dates d’inici, de termini de presentació de les activitats
    autocorregides i dels exàmens).

Què conté el DOSSIER D’ACTIVITATS, SOLUCIONS I AUTOAVALUACIONS?

• Qüestionaris d’autoavaluació inicial i final sobre els valors, normes i actituds, per tal que valoris i reflexionis
    sobre la importància que els concedeixes.
  • Qüestionari d’autoavaluació inicial per a què reflexionis i valoris en quina mesura ets capaç de dur a terme els
    objectius proposats abans de començar a treballar cada unitat.
  • Activitats autocorrectives per tal d’evidenciar els teus encerts i errors, amb pautes de com fer les
    autocorrecccions.
  • Qüestionari d’autoavaluació final per a què reflexionis, valoris i justifiquis mitjançant activitats en quina mesura
    has assolit els objectius prefixats.

Què conté la REVISIÓ DEL PORTAFOLIS?

És un document el qual inclou:

• Els criteris d’avaluació.
  • Un qüestionari a omplir tant per l’alumne com pel professor per tal d’arribar a la coavaluació, on l’alumne ha de posar una qualificació final al seu treball realitzat al mòdul.

“El portafolis és el recull de tot allò que has realitzat i de tots els recursos que has utilitzat durant el propi
procés d’autoaprenentatge i, per tant, la mostra de les evidències del teu progrés.”