Graduat en Educació Secundària per Adults (GESO)

Aquests estudis permeten completar els ensenyaments bàsics i obtenir el títol de graduat o graduada en educació secundària obligatòria (GESO). Es poden cursar de manera presencial o semipresencial als centres i aules de formació de persones adultes o als centres i aules de formació de persones adultes que són punts de suport de l’Institut Obert de Catalunya (IOC).

Els ensenyaments per a l’obtenció del títol de graduat o graduada en educació secundària obligatòria per a les persones adultes consisteixen en 34 mòduls amb una càrrega lectiva de 35 hores per mòdul. La durada d’aquests estudis és de 1.190 hores. Els mòduls que estan relacionats amb l’àmbit de la comunicació, el cientificotenològic i el social es distribueixen en dos nivells.

Estructura

• El GES s’organitza de forma modular en tres àmbits i dos nivells en cadascun dels àmbits.
  • Els mòduls són de dos tipus: comuns i opcionals.
  • Per obtenir la titulació s’ha de cursar un total de 34 mòduls o, si escau, convalidar o acreditar.
ÀMBIT DE LA COMUNICACIÓ
Nivells 1r trimestre 2n trimestre 3r trimestre
Llengua castellana I Llengua castellana II
Literatura
Llengua extrangera 0
Taller d’escriptura creativa
Llengua catalana I Llengua castellana II Llengua extrangera

ÀMBIT CIENTIFICOTECNOLÒGIC
Nivells
1r trimestre 2n trimestre 3r trimestre
Matemàtiques I Educació per a la salut Matemàtiques II
Ciències Naturals I Física i química I Dietètica i nutrició

Matemàtiques inicials Matemàtiques III Matemàtiques IV
Biologia i geologia Física i química II Tecnologia
Energia i societat

ÀMBIT SOCIAL
Nivells
1r trimestre 2n trimestre 3r trimestre
Geografia I

Ciències socials I i educació per a la ciutadania
  Història I
Geografia II Història II Ciències socials II i moviments migratoris
Catalunya dins de l’Espanya XX

La titulació del GES permet accedir a estudis superiors (grau mitjà, batxillerat…) i preparar-se per estudiar les proves d’accés a grau superior o a la universitat.

Accés

Cal tenir 18 anys o més, o complir-los dintre de l’any natural de matriculació. Els menors que han cursat un PFI

Durada del curs

El curs està distribuït en tres trimestres. Cada trimestre consta de 10 setmanes de classe. Una persona pot incorporar-se al curs a principis de cada trimestre i fer els mòduls que no sigui imcompatibles.

El temps que es necessita per a aconseguir la titulació depèn del nombre de mòduls que s’han de cursar.

Tutoria

A cadascuna de les persones que accedeixen al GES se’ls efectuarà una avaluació inicial que constarà de: l’expedient acadèmic, les proves inicials i l’entrevista personal per orientar sobre l’itinerari formatiu.

Avaluació, convalidació, acreditació i calendari

1. PRESENCIAL, AVALUACIÓ CONTÍNUA

• Sistema modular: s’estableixen uns mòduls (com matèries) per als diferents àmbits que s’hauran de cursar, convalidar i/o acreditar.
  • Trimestral: al final de cada trimestre es farà una sessió d’avaluació que quedarà reflectida en les actes de cada àmbit.
  • Itinerari personal: cada persona tindrà un pla personalitzat, que es podrà revisar cada trimestre.
  • Flexible: la persona pot escollir fer un nivell en un curs (5 dies de la setmana), o fer mòduls d’un diversos àmbits per trimestre.

La titulació presentada, la prova de nivell i l’entrevista poden permetre una sèrie de convalidacions i acreditacions de nivells i mòduls:

• A una persona que ja té el graduat escolar o cursos d’ESO superats se li podran convalidar mòduls (nivell 1).
    • A una persona que té superats crèdits del 2n cicle d’ESO (4t d’ESO), 1r de BUP o 1r curs de FP1 se li poden convalidar els mòduls corresponents.
    • Per a la resta caldrà fer la prova de nivell per poder acreditar mòduls.

2. PROVES LLIURES

El Departament d’Educació estableix un calendari de proves lliures per àmbits al llarg del curs per a persones de majors de 18 anys.