La Marató de TV3 arriba a l’escola

Les conferències mèdiques de la marató de TV3 al CFA Bellavista van començar l’any passat i els nostres alumnes van conèixer com podien prevenir l’ictus. Aquest 29 de novembre i 1 de desembre el doctor Enric va venir a fer-nos una conferència sobre les malalties infeccioses que els nostres alumnes van acollir amb un gran interès com podeu veure a la foto.

A la conferència hem après coses molt interessants. Per exemple: només rentant-nos les mans sovint podem evitar el contagi del 44% de malalties. El doctor Enric també ens va explicar que,  quan esternudem, és important que fem servir el mocador o la màniga, però mai la mà per tapar nas i boca, ja que la mà transmet molts gèrmens perquè toca moltes coses.

Abans d’acomiadar-se el doctor ens va donar una molt bona notícia: l’hospital Clínic de Barcelona es troba molt a prop d’aconseguir una vacuna per a la malària, malaltia que causa milions de morts al món cada any, i va demanar ajuda per evitar la fuga de cervells que ha augmentat a causa de les retallades de la crisi econòmica. Aquesta fuga de cervells posa en perill l’elevada qualitat de la medicina pública a casa nostra.