Preinscripció i matrícula curs 2023-2024

Informació general

Amb caràcter general, poden accedir a aquests ensenyaments les persones que han complert els 18 anys o bé els compleixen durant l’any natural en què inicien la formació. També hi poden accedir les persones que compleixen com a mínim 16 anys l’any natural en què inicien la formació i es troben en alguna de les situacions següents: tenir un contracte laboral que els impedeix assistir als centres educatius en règim ordinari, ser esportista d’alt rendiment, o voler cursar la formació per a les proves d’accés als cicles formatius de grau mitjà.

Del 20 al 28 de juny de 2023: presentació de sol·licituds

Documentació necessària

Juntament amb la sol·licitud i en el termini establert, cal presentar la documentació següent que identifica la persona sol·licitant:

En tots els casos, original i còpia del DNI, NIE o passaport de l’alumne/a. Si es tracta d’estrangers comunitaris, document d’identitat del país d’origen.
Si l’alumne/a és menor d’edat:

L’original i una còpia de la certificació electrònica de la inscripció de naixement o llibre de família o altres documents relatius a la filiació. Si està en situació d’acolliment en família o institució, la resolució d’acolliment del Departament de Drets Socials.
L’original i una còpia del DNI de la persona sol·licitant (pare, mare, tutor/a o guardador/a de fet) o si la persona sol·licitant és estrangera, de la targeta de residència on consta el NIE o del passaport. Si es tracta d’estrangers comunitaris, document d’identitat del país membre de la Unió Europea.
De manera extraordinària, les dades d’identificació dels alumnes estrangers també es poden acreditar amb el document d’identitat o la documentació alternativa del país d’origen que la persona pugui aportar. El director/a o la persona titular del centre la valora i deixa constància per escrit de la decisió adoptada.

Segons les circumstàncies al·legades per la persona sol·licitant, també cal presentar:

Persones amb contracte laboral: el document que acrediti la seva afiliació a la Seguretat Social (si no tenen obligació d’estar afiliats, el certificat del familiar titular de l’empresa i la declaració dels tutors legals).
Persones en procés d’obtenció d’un permís de treball: la documentació acreditativa corresponent.
Esportistes d’alt rendiment que comparteixen ensenyaments: el certificat acreditatiu expedit pel Consell Català de l’Esport.
Persones que han cursat i superat un programa de formació i inserció (PFI): el certificat en què consti que l’han cursat.

Normativa

RESOLUCIÓ EDU/507/2023, de 16 de febrer, per la qual s’aproven les normes de preinscripció i matrícula d’alumnes als centres del Servei d’Educació de Catalunya i altres centres educatius, en els diversos ensenyaments sostinguts amb fons públics, per al curs 2023-2024.