Preparació per a les proves d’accés a cicles formatius de grau superior

Descripció

Aquests estudis preparen per presentar-se a les proves d’accés als cicles de grau superior de formació professional, d’arts plàstiques i disseny i d’ensenyaments esportius. L’alumnat pot preparar la part comuna de la prova, la part específica, o totes dues.

La durada mínima per a la preparació de les proves d’accés al grau superior és de 300 hores per a la part comuna i de 99 hores per a les dues matèries de la part específica.

Continguts

Matèries de la part comuna

Llengua catalana i castellana
Llengua estrangera
Matemàtiques
Història (és matèria comuna només per a les persones que vulguin accedir als ensenyaments artístics)

Matèries de la part específica

Segons la família professional o cicle al qual l’alumne vol accedir, cal escollir dues matèries de les opcions A, B, C o D.

El nostre centre prepara Biologia, Física i Geografia. La resta es preparen telemàticament amb l’IOC (Institut Obert de Catalunya), i el centre s’encarrega de gestionar la matrícula de l’alumnat que necessiti preparar-les i es porten a terme tutories periòdicament de seguiment.

Accés

Poden accedir a aquests estudis les persones que tinguin més de 18 anys o els compleixen durant l’any natural en què s’inicia la formació.

Cal tenir en compte que per realitzar les proves d’accés als cicles formatius de grau superior s’han de tenir més de 19 anys o complir-los l’any natural en què es realitza la prova.

Tràmits

Per cursar aquest ensenyament cal formalitzar la preinscripció i la matrícula d’acord amb el període i criteris fixats pel Departament d’Educació.

L’alumnat ha de fer una aportació de 55€ en concepte de les activitats pedagògiques i el material.

Continuïtat

La qualificació que s’obté en aquesta formació es multiplica pel coeficient 0,20 i se suma a la nota de la prova d’accés.

Permet accedir a cicles formatius de grau superior.

Normativa

• Resolució EDU/3983/2010, de 9 de desembre, per la qual s’estableixen els temaris i els criteris d’avaluació de les proves d’accés als cicles formatius de formació professional inicial, als cicles formatius d’ensenyaments d’arts plàstiques i disseny, i als cicles d’ensenyaments esportius (DOGC núm. 5778, de 20.12.2010)