Formació instrumental

Descripció

L’objectiu d’aquests estudis és proporcionar a les persones adultes els elements necessaris que els permetin l’adquisició progressiva de les competències clau per afavorir el seu desenvolupament personal i acadèmic i la integració social i laboral.

La superació d’aquests estudis permet l’obtenció del certificat de formació instrumental. També l’assoliment d’un nivell A2 del MECR en les dues llengües oficials i un coneixement equivalent al nivell de COMPETIC inicial.

Cicles i nivells

• 1r cicle – 1r nivell (8 h/setmana)
  • 1r cicle – 2n nivell (6 h/setmana)
  • 2n cicle – 3r nivell (6 h/setmana)
  • 2n cicle – 4t nivell (8 h/setmana)

Continguts

La durada d’aquesta formació és de 980 hores. El nivell 1 i el nivell 4 de 280 hores i el nivell 2 i el nivell 3 de 210 hores.

Àrees curriculars i competències

Els ensenyaments de formació instrumental s’estructuren en tres àrees curriculars i dues competències transversals:

• Àrea lingüística
  • Àrea matemàtica
  • Àrea del medi natural, social i cultural
  • Competència digital
  • Competència personal, social i laboral

Es treballen integrades al llarg dels dos cicles i es recomana que es concretin a partir de propostes d’aprenentatge globalitzades i competencials en les quals l’alumnat s’aproximi al coneixement des d’una perspectiva transversal, significativa i funcional.

Accés

Poden accedir a aquests estudis les persones més grans de 18 anys i les que els compleixen durant l’any natural en què s’inicia la formació. Per tal de situar l’alumnat en el nivell que li correspon d’acord amb les seves competències, en el moment de la preinscripció el centre de formació d’adults li farà una prova de nivell.

Tràmits

Per cursar aquest ensenyament cal formalitzar la preinscripció i la matrícula d’acord amb el període i criteris fixats pel Departament d’Educació.

L’alumnat ha de fer una aportació de 30€ en concepte de les activitats pedagògiques i el material.

Continuïtat

Si es vol continuar la formació, es pot cursar l’educació secundària per a les persones adultes o la preparació per a les proves d’accés a cicles formatius.