Torrent d’en Melis és una escola de dues línies d’educació infantil i primària creada el curs del 81-82. És una escola que s’ajusta als principis d’eficàcia i eficiència i s’orienta a garantir el dret a una educació de qualitat per a tots els alumnes.
L’escola Torrent d’en Melis es defineix com una escola pública, catalana, laica, democràtica i arrelada en el seu entorn (el barri del Guinardó), conceptes que vertebren cadascuna de les seves activitats.
A més, el projecte educatiu del Torrent estableix les següents característiques o trets d’identitat de l’escola:
- Inclusivitat: El Torrent és una escola inclusiva, on poden aprendre junts alumnes diferents, proporcionant a cada noi o noia un aprenentatge personalitzat, d’acord amb les seves necessitats educatives. L’atenció a la diversitat, en forma de Tallers, Agrupaments, Racons i altres opcions metodològiques, és una de les nostres prioritats, des de P3 fins a Sisè. A més, és una escola que vetlla per la tolerància, la igualtat i la no discriminació. Acompanyem i atenem als infants i a les famílies per garantir les mateixes oportunitats socials, tenint en compte els diferents protocols d’actuació que ofereix el Departament d’Ensenyament:
-
-
- Protocol per a l’atenció i l’acompanyament de l’alumnat transgènere en els centres educatius.
- Protocol de prevenció, detecció i intervenció davant l’assatjament i el ciberassetjament entre iguals.
- Orientacions sobre el tractament de la igualtat de gènere i la diversitat cultural en el material didàctic.
-
-
- Pluralitat: Som una escola plural i participativa on, per mitjà de les Assemblees de classe i de l’Assemblea de Delegats i Delegades, l’alumnat pot fer sentir la seva veu i participar en la construcció de la vida escolar.
- Acolliment: Ens definim com una escola acollidora, que promou els valors del diàleg, la convivència i l’educació intercultural; on tothom pot aprendre en funció de les seves capacitats i on tothom es pot trobar bé.
- Innovació: Basem l’aprenentatge en la recerca, per tal que els nens i nenes puguin investigar, descobrir i comunicar el coneixement. Treballem de cara a l’assoliment de les competències necessàries perquè l’alumnat pugui utilitzar els coneixements apresos per a la comprensió i resolució de situacions noves. Per això, volem potenciar l’esforç i el treball cooperatiu i plantejar metodologies i formes de treball interdisciplinars i globalitzades.