Presentació del projecte; el caos a Cicle Superior

Cicle superior

El caos

Sessió 1

Iniciem la sessió confegint un trencaclosques amb les lletres de la paraula “caos”, quan descobreixen les lletres, componen totes les paraules possibles en totes les llengües que coneixen i fan ús dels diccionaris per confirmar i demostrar que les paraules són reals.

Definim el concepte de caos a la llibreta de projectes a través de la pregunta: Què és el caos? Digues situacions on hi regni el caos, situacions caòtiques. Tot seguit fem una pluja de paraules que ens facin pensar en el caos. Ho anem apuntant tot en un mural.

Finalment Dibuixem “el caos”. Els nens i nenes dibuixen situacions que per ells són caòtiques: trànsit, ciutats, la seva habitació, alguna mare,

Sessió 2

Posem en comú les definicions i idees que han sorgit del caos i tot seguit en busquem la definició real al diccionari i per internet. Ens quedem amb la definició que ens agrada més i l’apuntem darrere una làmina de pintura.

Es fa una proposta als nens i nenes perquè  diguin situacions caòtiques que els agradaria que es produïssin a l’escola (hi ha foto amb idees)

Darrere la làmina on han escrit la definició real de caos, els expliquem que, amb pintures, facin un dibuix caòtic. Surten treballs molt acolorits i dinàmics però amb els pas de l’estona  es van amuntegant pintures i la majoria acaben d’un color marronós (hi ha fotos).

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>