Projectes d’Acció Social

Projecte SVB del Consell Català de Ressuscitació

Mitjançant una programació marcada pel Consell Català de ressuscitació s’integren, en l’àrea d’educació física i en tots els grups del centre, una sèrie d’exercicis/activitats graduades segons l’edat amb l’objectiu que els alumnes siguin capaços d’actuar en cas d’emergència.

Projecte “Banc de sang”

El grup dels Mitjans, de forma bianual, participa en el projecte de donació de sang promogut pel Banc de sang. S’aprofita per enllaçar-lo amb els continguts curriculars que hi corresponen.

Projecte d’intercanvi intergeneracional

• En col·laboració amb el centre de serveis del poble (centre de dia), es realitzen diverses activitats conjuntament amb l’objectiu de fomentar l’intercanvi intergeneracional i el treball de valors i continguts destacables del currículum. Les accions anuals que es porten a terme són:
  • Per Nadal es fa una cantada per part dels alumnes d’Educació Infantil (grup petits)
  • Per Sant Jordi es fa un recital de poemes per part dels alumnes de 1r, 2n i 3r (grup dels mitjans)
  • 4t, 5è i 6è (grup dels grans) baixen a fer jocs de taula durant el segon i tercer trimestre.
  • El dijous llarder fem una jornada oberta als avis i àvies de l’escola perquè organitzin i ens acompanyin a la sortida i esmorzar.

Projecte de col·laboració amb els IES en els seus programes de “Servei comunitari”, integrant alumnes de 3r d’ESO a les aules i al treball administratiu del centre; i d’ ”Estada a l’empresa” per a l’alumnat de 1r de Batxillerat.

Projecte de col·laboració amb el municipi en les festes tradicionals: les festes de Carnestoltes i Sant Jordi que organitza l’escola i on també hi col·labora l’AMPA,  es realitzen en espais públics del municipi per així donar peu a la participació de tota la comunitat educativa i de qualsevol altra persona del poble i de l’entorn que també vulgui gaudir-les.