Projectes d’Innovació

Projecte “Eduquem des d’una perspectiva Sistèmica” La pedagogia sistèmica és una nova mirada a l’educació que parteix de l’evidència que tot ésser humà té la necessitat de pertànyer… principalment al seu sistema familiar i posteriorment i si la primera necessitat està satisfeta amb èxit, als sistemes a on es vagi trobant: l’escola, el grup d’amics, la feina… L’infant pot aprendre tot allò que el seu sistema/família li permet. S’interessa sobretot per allò que el vincula amb la vida, que l’ajuda a pertànyer, conèixer la seva família, les seves arrels, el seu poble, casa seva, la seva escola…Tenint en compte això, procurem crear el màxim de contextos reals d’aprenentatge per tal que aquests sorgeixin d’experiències viscudes no massa allunyades de la realitat, procurant que l’activitat que viu l’infant sigui el màxim de funcional possible i respongui a les seves necessitats, fomentant la competencialitat de les activitats que fem.

Projecte d’Emprenedoria a l’escola: De forma bianual i/o sempre que la temàtica de curs ho permeti, es participa en el projecte promogut per la Diputació de Barcelona a través del Consell Comarcal del Moianès “Emprenedoria a l’escola” . Es porta a terme en el grup dels Grans o en els grups de 5è i 6è.

Matemàtiques manipulatives i vivencials: Un dels objectius de l’escola és l’aprenentatge de forma manipulativa i vivencial, ja que és a través dels sentits que els alumnes adquireixen els nous coneixements, aquesta metodologia s’integra en els plans de treball de l’àrea, en la sessió setmanal de jocs matemàtics a tots els cursos i en la integració d’aquesta àrea en els projectes interdisciplinars. Tanmateix, disposem d’un espai de Reptes matemàtics amb racons de reptes manipulatius trimestrals  amb gradació per nivells.

Treball basat en la metodologia del treball per projectes: treball vivencial, de proximitat, significatiu i competencial

Promoció d’activitats STEAM La nostra metodologia de treball ens permet aplicar diverses eines innovadores STEAM (ciència, tecnologia, art i matemàtiques). El nostre centre forma part del mapa de la xarxa de centres STEAM de Catalunya.

Xarxa de competències Bàsiques: el claustre de mestres participa en la formació de la xarxa per seguir avançant en l’aplicació d’eines pedagògiques innovadores.