DESORDENEM L’ORDRE

L’activitat comença quan se’ls presenta un material ordenat per colors: concretament paper xarol tallat en trossos força regulars. Està ordenat en safates. Es demana als alumnes què hi veuen. Tots coincideixen en què hi ha un ordre relacionat en el color.

Després se’ls convida a barrejar-los. Els llencen a l’aire i cauen a terra, els barregen amb les mans. Això en alguns nens crea força inquietud ja que no estan acostumats a què els incitem a desordenar. Normalment a l’escola sempre els demanem ordre.

Seguidament se’ls dóna la consigna que facin un collage intentant plasmar la idea de caos, de desordre. Quan comencen a crear veuen que els costa fer-ho desordenat i que normalment tendeixen a posar-ho tot força endreçat. En aquests moments a alguns se’ls acut que per fer-ho desordenat una manera és llençar els papers sobre la cartolina. També els suggereixo que treballin amb els ulls tancats. Hi ha alumnes que demanen constantment consignes: els podem enganxar uns sobre els altres ? Ho hem d’omplir tot? Podem pintar-hi a sobre? ….Els comento que és el seu caos que poden fer-ho com vulguin. A alguns nens això els crea inseguretat i es queden una estona en blanc sobre el paper i  es deixen anar a poc a poc. D’altres estan entusiasmats amb la idea i gaudeixen de la llibertat que se’ls dóna.

Molts han constatat que desordenar costa més del què sembla en un primer moment. Que tendim a l’ordre.