Dimecres…. el caos continua!

Ahir va haver-hi tal caos que ni tan sols internet no funcionava; per això fins avui no us hem pogut explicar la que es va liar a l’escola.

Des de les 9h del matí els infants de l’escola es van barrejar per grups, en cada grup hi havia nens i nenes de 1r a 6è i els d’infantil formaven un sol grup tots junts.

Hi havia diferents ofertes per les que anaven passant els grups;

• Pintar per parelles amb els ulls tapats; (com a referent un artista anomat Franz Kline) El qui pintava tenia els ulls tapats i havia de demanar a l’altra persona el que necessitava, canvi de colors, de pinzell etc. La veritat és que van sortir coses molt sorprenents.
  • Caos de papers; fa dies que a l’escola acumulem papers, cartrons, revistes, retalls de totes menes i colors. Els infants es van trobar caixes i muntanyes de papers, cola, tisores i altres estris. Amb ells i la seva imaginació i creativitat van sortir maquetes, escultures i creacions màgiques, originals i sorprenents. Era un goig veure’ls treballar plegats, coordinar-se, conversar i fer.
  • Boxing paint; partint de la idea d’un artista anomenat Ushio Shinohara que pinta amb guants de boxa vem voler anar més enllà i oferíem la possibilitat de pintar amb les mans, amb pinzells i altres estris i amb els peus sobre unes peces de roba molt llargues…  els resultats impressionen i veure’ls gaudir era molt bonic.
  • Taller de Kapla: El Kapla és un joc de construcció que consisteix en unes peces de fusta totes iguals que s’uneixen de diferents maneres per composar diferents figures. Fa anys que l’escola disposa d’aquest material i els infants de totes les edats li donen molt joc. Vem pensar que convidar a Kapla Catalunya a la jornada del caos era una molt bona idea per gaudir i aprendre més sobre aquest material i les seves possibilitats. Els resultats són obres d’art geomètriques, arquitectòniques i d’enginyeria on la física i la tècnica acurada esdevenen un joc de sensibilitat, precisió, cooperativisme i concentració col·lectiva. Els infants van gaudir i els resultats semblen de vegades difícils d’imaginar.