AQUEST CURS HEM FET SIS AMBIENTS DOS DIES A LA SETMANA A LA TARDA: JOC SIMBÒLIC, ART, EXPERIMENTACIÓ, PSICOMOTRICITAT, MONTESSORI I CONSTRUCCIONS.
CADA SETMANA ELS NENS I NENES D’I3, I4, I5 HAN ESCOLLIT A QUIN AMBIENT VOLIEN ANAR I HAN JUGAT , CREAT I EXPERIMENTAT JUNTS AMB ALS NENS D’ALTRES CLASSES
LA VERITAT ÉS QUE DÓNA GUST VEURE’LS JUGAR I RELACIONAR-SE, ÉS UN BON MOMENT PER A CONÈIXER MÉS D’APROP ELS NENS I NENES DE LES ALTRES CLASSES , JUGAR I EXPERIMENTAR JUNTS.
AMBIENT DE PSICO: Intentem potenciar la descoberta del cos i les seves possibilitats motrius. Se’ls ofereix un espai i material per córrer, per enfilar-se, per arrossegar-se, per construir-se amagatalls… A partir de materials transformables com caixes, robes… permet desenvolupar la creativitat i la imaginació dels infants enriquint els seu joc simbòlic.
AMBIENT D’ART: L‘art és un mitjà per experimentar i expressar sensacions, emocions, pensaments. En aquest espai es faciliten diferents materials i eines perquè els infants puguin potenciar la seva creativitat i expressió i també estimular les seves idees i la seva imaginació.
AMBIENT DE JOC SIMBÒLIC: Els infants juguen a representar diferents rols imitant accions de la vida quotidiana i establint relacions entre ells. L’ambient del Joc Simbòlic permet als nens i nenes representar la vida real, explorar i reproduir el món dels adults que els envolta. Representen personatges de forma espontània, repeteixen accions i situacions viscudes que són molt properes.
AMBIENT DE CONSTRUCCIONS I RAMPES: En l´ambient de rampes els nens i nenes manipulen, proven , construeixen i van fent a través del seu pensament i de l’assaig i error. Convida al treball cooperatiu i de petit grup.
AMBIENT D’EXPERIMENTACIÓ: En l´ambient d’experimentació potenciem el plaer de la descoberta a través de la manipulació de diferents materials, tot investigant, creant , pensant imaginant. Els infants experimenten, busquen, creen, observen, manipulen, construeixen, buscant totes les possibilitats dels materials.
AMBIENT MONTESSORI: En aquest ambient els nens i nens gaudeixen d’un espai simple, simulant la vida pràctica del dia a dia a casa, on poden tallar verdures, estendre la roba, picar amb martells, parar taula, cordar botons, etc.. fan un treball de motricitat fina i també un treball d’autonomia i desenvolupen i exerceixen les seves capacitats tot aprenent unes habilitats per espavilar-se en la vida real.