Eleccions Consell Escolar

Benvolgudes famílies,

El Departament d’Ensenyament ha publicat la Resolució ENS/2232/2018, d’1 d’octubre, per la qual s’estableix el calendari del procés electoral per renovar els membres dels consells escolars dels centres públics i privats sostinguts amb fons públics.

Aquesta renovació parcial del Consell Escolar es durà a terme durant els mesos de novembre i desembre de 2018.

En el cas de la ZER tenim una regulació específica a les Normes d’Organització i Funcionament de Centre (NOFC) per la qual establim que:

PROCEDIMENT D’ELECCIÓ DELS REPRESENTANTS DE PARES ALS CONSELLS ESCOLARS DE LES  ESCOLES QUE FORMEM LA ZER

El Consell Escolar de la ZER és forma per representació de les escoles, Ampes i Ajuntaments. No té procés electoral.
Les escoles que formen  la ZER han de constituir, cadascuna  el seu  Consell Escolar.

Les eleccions per a la constitució inicial o renovació parcial dels membres del consell escolar són convocades pel/la director/a del centre amb quinze dies d’antelació, preferentment amb dies diferents per cadascú dels sectors de la comunitat educativa, dins les dates previstes que, a aquest respecte, fixi amb caràcter general el Departament d’Educació.

Dins els quinze dies esmentats, els/les candidats/tes poden donar a conèixer les seves propostes utilitzant mitjans que no interfereixin la marxa ordinària del centre.

Quan el nombre de candidats presentats, i havent passat el temps i requisits necessaris, sigui igual al nombre de vacants, es podrà nomenar directament als candidats donant per finalitzat el procés electoral.

El Consell Escolar de cadascuna de les escoles de la ZER  està format per quatre persones:  El director de l’escola, 1 mestre/a, 1 representant dels pares/mares i 1 representant de l’Ajuntament.

Com podeu veure el marge de maniobra en escoles tant petites com les nostres és mínim.

Durant aquests anys passats hem fet coincidir la candidatura del sector pares/mares amb el de President/a de l’AMPA. Esdevenint  un únic candidat i per tant estalviant el procés electoral. Enguany farem el mateix procés.

Si a l’AMPA no li semblés bé o hi hagués algun pare que no estigués d’acord amb aquest procediment   podem estudiar una fórmula diferent.

Els Consells Escolars de les escoles que formem la ZER tenen una tasca molt minvada ja que les decisions estructurals importats es decideixen al  Consell Escolar de la ZER.

Aquests consells només tindran una reunió preceptiva per aprovar el pressupost anual de escola respectiva. Això no vol dir que no es pugui reunir per iniciativa d’algun dels seus membres o  per una raó d’interès general de l’escola.

A l’hora de repartir-se  la feina de representativitat dins de l’AMPA  hi pot haver una persona diferent al Consell Escolar de l’escola  i al Consell Escolar de la ZER.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *