Psico I3 – Ens posem “CREMA MÀGICA” i “SOM MALABARISTES!”

1. El març vam començar a posar-nos CREMA MÀGICA i ens encanta! 🙂

COM HO FEM? PER A QUÈ SERVEIX?

  • A través d’una història, vam descobrir la Crema Màgica, la qual ens posem a diferents parts del cos a l’inici de cada sessió. Ens “dóna energia” per a participar i gaudir al màxim a psicomotricitat!
  • Les parts del cos que hem treballat són les següents: cap, parts de la cara, coll, panxa, esquena, braços, mans, ungles, dits, cames, peus i dits del peu.
  • També, experimentem i reflexionem sobre la forma, funció i característiques de cada part del cos. Per exemple, mirem si les parts són toves o dures, curtes o llargues, contem quantes en tenim, pensem per a què serveixen, etc.
  • A través d’aquesta rutina, els infants es van adonant de com és el seu cos i milloren l’Esquema Corporal.

 

2. Per altra banda, hem sigut MALABARISTES durant el març i l’abril!

COM HO HEM FET?

  • Presentació del material. Després de posar la Crema Màgica, els infants expliquen els materials que hi ha a la sala, fan alguns exemples de com els poden utilitzar i reflexionen sobre quines normes cal tenir en compte (com ara, cuidar el material).
  • A cada sessió, es troben 4 racons on hi juguen i experimenten lliurement.
  • Hem utilitzat materials de mida petita i mitjana perquè els puguin manipular amb les mans. Per exemple, han jugat amb pilotes petites de colors, galledes, aros, ringos, saquets de sorra, xanques, rajols, valles, etc.
  • Per acabar, recullen el material, conversem sobre la sessió (“a què heu jugat?”, “què un ha agradat?”…) i fem relaxació.

QUÈ HEM APRÈS?

  • Els infants han practicat moltes habilitats: agafar, donar, posar, ordenar, llançar, colpejar, conduir, passar, rebre, etc.
  • Això, ha afavorit la millora de la coordinació ull-mà, que permet utilitzar objectes amb les mans i amb precisió.
  • També els ha ajudat a anar descobrint la lateralitat, és a dir, quina és la seva “mà bona” (la dreta o l’esquerra).
  • A més, hem fomentat la creativitat, la iniciativa i l’autonomia a través del joc lliure i les rutines (per exemple, recollint el material).

Si cliqueu al següent enllaç, hi trobareu totes les imatges: Fotografies Psico I3

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>