“THE CODE WEEK” I ACTIVITATS DE ROBÒTICA

Es celebra del 9 al 24 d’octubre de 2021. Durant aquests dies els i les alumnes de 3r a 5è han estat treballant amb el programa del “code” a l’hora de cultura digital. Si els nens i nenes volen, poden seguir participant-hi des de casa. Han de clicar la imatge del “code” en el lateral del blog del seu curs i entrar amb l’usuari i contrasenya que tenen a l’agenda.
Els i les alumnes de 6è estan participant al repte “dissenya la teva mascota” tot superant el repte proposat amb el programa “scratch” un cop acabat ja us ensenyarem el resultat.

A més a més de la setmana de la programació a l’escola hem seguit creant i programant moltes coses a les sessions de robòtica. A continuació us en fem un recull.

A primer han realitzat el repte de construir un ànec, tots són ànecs però tots són diferents. A segon han seguit amb els engranatges simples.

A tercer i quart han començat amb els primers projectes amb LEGO WEDO 2.0. Els nens i nenes de tercer han superat el repte de crear un ventilador i després pensar i crear algun aparell, màquina, vehicle que també tingui unes hèlices que giressin. Hem programat la velocitat de gir i hem entès molt bé el funcionament. A quart han creat el vehicle científic MILO, un robot per explorar llocs on els humans no hi poden arribar.

A cinquè hem construït engranatges complexes amb engranatges i politges. A sisè han comprovat la resistència dels edificis creats per ells simulant un terratrèmol, estructures robustes, han arribat a la conclusió que amb una bona base els edificis són més resistents.