Durant el mes de maig, la MÚSICA i el BALL han protagonitzat les sessions de Psico! Hem realitzat diferents jocs i dinàmiques, en les quals els infants s’han hagut de moure de forma lliure i seguint el ritme de la música. Alguns exemples, són:
- “Les estàtues”: mentre sona la música, els nens i nenes ballen lliurement i, quan para, han de quedar-se quiets i fer una “estàtua” ben original.
- “Buscar casa”: hi ha diversos aros repartits per la pista, els quals representen “cases”. Han de moure’s seguint la música i, quan para, han de buscar una casa.
- “Fem abraçades”: mateix funcionament que els jocs anteriors, abraçant-se amb els companys/es quan para la cançó.
- “Seguim el ritme”: els infants han de moure’s al ritme que marca el mestre amb un tambor (ràpid, normal, lent). Llavors, realitzem amb cançons de ritmes variats.
- “Parts del cos”: han de ballar amb les parts del cos que indica el mestre.
- “El mirall”: ballem diferents cançons i observem com ens movem a través del mirall.
Què han millorat els infants a través d’aquestes activitats?
- El domini i el coneixement del propi cos, ja que han experimentat i descobert nous moviments amb el cos.
- La capacitat de seguir el ritme amb el cos.
- Gaudir de les activitats amb música i del ball, superant la vergonya i guanyant seguretat en ells mateixos/es.
- La creativitat amb el propi cos, degut a la llibertat de moviments durant les activitats.
- La relació amb els companys/es.
Trobareu totes les imatges a: Fotografies Psico I3