EL DIA DE LA DONA A PRIMÀRIA #8MARÇ

Avui per celebrar el dia mundial de la dona, a l’escola s’han realitzat diferents activitats.

Els infants de CI han fet un mural on han pintat les seves mans de color lila. També han vist un vídeo de l’Info K que parla sobre la professió de quatre dones que ens ha servit per exemplificar l’empoderament femení. Per últim, s’ha fet un petit debat i s’ha parlat del que es reivindica el dia de la dona.

A CM els nens i nenes han creat un mural conjunt titulat “encoratja’t” desprès de veure el vídeo de “la caputxeta diu no” i debatre sobre el paper de la dona a la societat actual. El mural està format per tot de dones dibuixades pels alumnes que tenen unes ales que representen la llibertat de decisió de la dona.

A CS hem potenciat el debat i el diàleg utilitzant diferents incentius relacionats amb el dia mundial de la dona. A 5è s’ha fet a través d’un vídeo sobre el projecte “canvia el conte” i amb la dinàmica del “test dels estereotips” i a 6è a partir d’un conte “I què faries tu?” i d’un vídeo testimoni d’una adolescent. En la reflexió dels dos cursos s’han analitzat els estereotips de gènere i els discursos que reforcen la normalització de la violència envers les dones.