EL CENTENARI

Aquest any estem de celebració perquè la nostra escola fa 100 anys aquest 2020.

Els alumnes encara no sabem quines activitats farem, però crec que tots sabem que serà una gran festa, això no vol dir que no treballem en tot el curs!

El centenari de l’escola també coincideix amb els 500 anys del naixement de Salvador Pladevall i Bien, Sant Salvador d’Horta, que va néixer a l’Hospital de Santa Coloma de Farners un dia de desembre de l’any 1520 i que és el Sant que dóna nom a la nostra escola.

Per celebrar el centenari els mestres estan fent un programa que els alumnes no  sabem, un programa que s’anirà realitzant durant el 2020.

Han canviat moltes coses, en aquells anys no era com ara que et castiguen sense pati si et portes molt malament, no, agafaven un regle i et deien posa els dits i et picaven ben fort.

Aquest anys dos classes les han convertit en tres i a més a més quasi totes les han pintat.

Des de l’any passat fem servir chromebooks i ordinadors portàtils per fer tasques del classroom i són molt més pràctics que els ordinadors de sobretaula de la planta més alta on hi ha els de sisè.

De fa poc els nens de P3, P4 i P5 han vingut a l’edifici de Primària, abans estàvem separats i ara s’han quedat el pati més petit on hi han posat: una caseta de fusta, un pont per aguantar l’equilibri, un  tobogan, etc.

Ara que s’han jubilat més professores, n’han vingut de noves i algunes  també van estudiar en aquesta mateixa escola.

A l’escola estem preparant la gran festa què celebrarem tots junts i serà molt divertit perquè segurament que ens ajuntarem padrins i fillols i farem moltes activitats.

Al menjador també m’imagino que canviaran el menú. Els de 6è farem una volta amb els gegants i capgrossos. Les mestres de música organitzaran uns balls pel centenari. Les famílies vindran a disfrutar el centenari amb nosaltres.

Els mestres i els alumnes us anirem informant del programa d’activitats del centenari!

Estem contents perquè el 2020 l’escola Sant Salvador d’Horta farà cent anys!

Alumnes de 6è