Sentir-nos poetes i poetesses per un dia!

Aquestes darreres setmanes hem estat immersos en el fascinant món de les paraules, explorant els preciosos poemes de la Lola Casas, una gran escriptora i persona amb la que ja fa uns anys vam tenir  la sort fa de poder-hi treballar i aprendre.

També hem treballat la poesia japonesa, els haikus. Poemes curts, sense títol que solen expressar temes de la naturalesa i/o de les estacions de l’any.

Hem explorat els diversos aspectes de la poesia i hem animat als alumnes a expressar-se lliurement a través de les seves pròpies creacions.

La creativitat i la fantasia s’hi poden esplaiar sense límits, ja que l’inici del treball poètic és aprendre a relacionar paraules i sensacions.

Per això, la poesia és un bon recurs per a treballar el llenguatge amb els alumnes, ja que partim de textos curts, amb una gran riquesa de llenguatge, on hi entren elements nous com: la comparació i el sentit figurat de les paraules.

A continuació us adjuntem una imatge amb els haikus creats, també podeu llegir els poemes que han creat els alumnes de 5è a través del classroom (el parc de Sant Salvador + els quatre elements (5A) i el timó de la vida + la nostra escola (5B)).

Són realment fantàstics! Esperem que us agradin!;)