LA MÀGIA DE LLEGIR!

Aviat encetem la setmana de Sant Jordi i estaria molt bé que entre tots plegats reflexionéssim sobre la importància de la lectura, de llegir, però de llegir “bé”. Tot allò que no se sent o es viu amb il·lusió és quasi impossible d’aprendre… per això ens cal despertar la passió per llegir cada dia, deixant de ser una obligació per aconseguir que sigui un espai propi, còmoda, on evadir-nos, créixer, entendre(‘ns), conèixer, investigar, crear, imaginar, sentir…

Treballar a l’escola la lectura en veu alta no és solament una eina que pot servir en un futur en l’àmbit universitari o en l’àmbit laboral: entrenar aquesta competència oral pot ser també una bona manera de treballar la seguretat personal i reforçar l’autoestima. És un molt bon aprenentatge per a reconèixer i expressar les nostres emocions. Exposar-nos davant dels altres sense por, canviant creences limitadores i transformant-les en potenciadores pot ser, a la llarga, l’èxit per a aconseguir allò que desitgem fer a la vida. Estem davant d’un futur ple de noves professions, que segurament encara no podem imaginar, i en les quals, cada cop més, la comunicació oral i la seguretat en un mateix seran l’eix fonamental per a obtenir l’èxit.

Per això, aquest trimestre a cinquè seguim amb la dinàmica de la lectura en veu alta i compartida, així gaudim més i millor de la història que escoltem. Aprenem a escoltar-nos, respectar-nos i aconseguim fer-nos eco i mirall d’un bon ritme lector, amb fluïdesa, amb entonació i interpretació, amb autoconfiança i improvisació, marcant bé la puntuació, ampliant vocabulari, i cuidant el to postural. No tothom aprèn de la mateixa manera i al mateix ritme, així que amb tot aquest treball aconseguim un aprenentatge significatiu i actiu.

Encetem un nou llibre en el pla lector : “un petó de mandarina” a 5A i “el noi que tenia mil anys” a 5B. Segur que els viurem tan bé com l’anterior!

Per acabar amb l’article d’avui us deixem un vídeo molt bonic sobre la màgia de llegir! 😉

Esperem que us agradi!

Feliç diada i bones lectures a tothom!!