ROBÒTICA A CASA

Famílies, avui també us volem suggerir un seguit de propostes per portar a terme la robòtica que tant els hi agrada els vostres fills a l’escola. Des de l’escola es realitza mitjançant els robots Bee-Bot, però des de casa us proposem diferents estratègies per poder jugar aplicant el llenguatge computacional.

La primera proposta és que els infants es converteixin en robots i programadors. Mitjançant coixins es col·loquen de tal manera que es dibuixa un camí, llavors animem els infants a realitzar el recorregut per sobre els coixins. Després es pot canviar de rol, ells poden col·locar el recorregut i vosaltres realitzar-lo. És important que durant aquesta activitat es verbalitzin els conceptes bàsics com: endavant, enrere, gir cap un costat (dreta) i cap a l’altre (esquerra). Per afegir més dificultat a l’activitat l’adult pot indicar a l’infant quins són els passos que ha de realitzar i l’infant col·locar així els coixins, per exemple: 3 passos endavant, 1 gir a la dreta i 2 passos endavant.

També us deixem a l’abast dues aplicacions on podeu treballar la robòtica mitjançant un dispositiu electrònic (tauleta o mòbil).

Famílies esperem que gaudiu de la proposta robotitzada!