EL JOC I L’APRENENTATGE

Des d’un punt de vista psicopedagògic, els infants – i també molts adults – aprenen més quan es presenten les activitats a través del joc. Aquest fet es dóna perquè la motivació augmenta per tal d’aconseguir completar l’activitat amb èxit. El joc permet que les criatures es comuniquin mitjançant el llenguatge, activant habilitats com la imaginació, la planificació i organització entre d’altres. Per tant, el joc és un gran afavoridor per realitzar el procés d’ensenyament-aprenentatge des d’una mirada d’atenció a la diversitat.

Al Cicle Inicial de Sant Salvador d’Horta apostem per introduir jocs en diferents moments de la jornada escolar, ja sigui com a tasca del pla de treball, durant els esbarjos o integrant-lo en algunes activitats a l’aula. Utilitzem els clàssics jocs de taula, jocs creats amb finalitats educatives, jocs inventats reutilitzant materials com taps d’ampolla i també jocs virtuals a través dels iPads.

Famílies, us animem a crear jocs i jugar amb les vostres filles i fills per tal d’estimular el seu aprenentatge! A l’escola ens ho passem molt bé!