Activitats 3r Primària

ACTIVITATS PER PORTAR UNA MICA MILLOR EL CONFINAMENT A CASA

(Important: les activitats Clic són recomanables fer-les amb ordinador portàtil).

 

LLENGUA CATALANA

Per poder treballar  una mica l’expressió escrita, i que no se’ns oblidi lo bé que escrivim, podem dissenyar un diari personal.

Aquí us deixem un link que explica de manera molt fàcil i senzilla, com fer-ho:  https://www.youtube.com/watch?v=WYQzSsKCnow

Ja ho teniu preparat i enllestit? Doncs què us sembla si cada dia escrivim una mica. Podem seguir aquestes preguntes que veureu aquí baix per tal que us puguin ajudar a començar.

 

Què fas cada dia a casa? 

Com ho fas per passar el temps per tal de no avorrir-te? 

A què jugues aquests dies? 

Què llegeixes?  

Què menges? 

Veus les notícies a la televisió? 

I què opines de la situació que estem vivint?

 

Si en algun altre moment del dia, us heu cansat de jugar o d’escriure al diari podeu mirar contes i tractar de veure si els heu entès. 

 

Tampoc estaria de més que féssim un repàs a l’ortografia. Com s’escriuen les paraules? Quan posem majúscula? Quan podem separar una paraula i quan no?. Vinga, qui s’anima a practicar???? 

-L’alfabet

https://clic.xtec.cat/projects/alfabet2/jclic.js/index.html

-Comptem síl·labes

http://www.edu365.cat/primaria/catala/sillabes/index.htm 

Quan acabeu de mirar l’exemple, cliqueu a la part de dalt on posa “pràctica”.

https://clic.xtec.cat/projects/silabes3/jclic.js/index.html

https://clic.xtec.cat/projects/silabes/jclic.js/index.html

 

Avui separem els dígrafs d’aquestes paraules: 

https://educadors.text-lagalera.cat/activitat/tt3lg03ac02?book=75183

https://clic.xtec.cat/projects/trebsil/jclic.js/index.html

 

Us atreviu ara a classificar frases segons el seu context i signes que porta?

Fem un recordatori:

  • Interrogatives: Les fem servir per fer preguntes.

per exemple: Com et dius?

  • Exclamatives: Les fem servir per expressar sorpresa, emoció, alegria, espant, disgust…

per exemple: avui el secretari serà L’Unai!

  • D’ordenació: Les fem servir per ordenar algú alguna acció.

per exemple: Miquel porta’m la fruita per poder-la repartir.

  • Enunciatives: Les fem servir per explicar alguna cosa.

per exemple: Mireu quin llibre més bonic m’han regalat per llegir

https://educadors.text-lagalera.cat/activitat/tt3lg07ac01?book=75183

https://educadors.text-lagalera.cat/activitat/tt3lg07ac03?book=75183

 

I com porteu la lectura de llibres?, esteu llegint molt?. Estem segures que sí.

Llavors, per comprovar que esteu entenent tot allò que llegiu, aquí us deixem alguns textos perquè els llegiu atentament, les vegades que calguin, i podeu respondre a les preguntes que us demana. Vinga, concentració i ànim!! 

http://www.xtec.cat/centres/a8031332/activ%20lectures/meu_amic.htm

http://www.xtec.cat/centres/a8031332/activ%20lectures/ajuntament.htm

http://www.xtec.cat/centres/a8031332/activ%20lectures/les%20aus.htm

 

TRENCACLOSQUES

Fixa’t en aquestes imatges.

Si fas ‘clic’ en una d’elles, et portarà a una pàgina on hauràs de fer el trencaclosques exactament igual que la imatge original.

http://jocscolors.blogspot.com/

 

MATEMÀTIQUES

I per als que us “super encanten” les matemàtiques…aquí us hem preparat unes activitats per practicar i perquè no se’ns oblidi; sumar, multiplicar, restar…. 

 

Sumem mentre juguem

http://www.ceiploreto.es/sugerencias/A_1/Recursosdidacticos/TERCERO/datos/03_mates/U02/02.htm

Restes ben faciletes per tothom

http://www.ceipjuanherreraalcausa.es/Recursosdidacticos/CUARTO/Matematicas/datos/U02/02.htm

Multiplicació per una xifra

http://www.ceipjuanherreraalcausa.es/Recursosdidacticos/CUARTO/Matematicas/datos/U02/02.htm (per calcular si està bé, poseu-vos sobre de cada número i premeu “intro”)

Sumes, restes i multiplicacions

https://clic.xtec.cat/projects/mat2ciclo/jclic.js/index.html (feu només les activitats de sumes, restes i multiplicacions de tercer curs)

Problemes

https://clic.xtec.cat/projects/calcprim/jclic.js/index.html

Jocs amb nombres

https://clic.xtec.cat/projects/jocnum2/jclic.js/index.htm

Us podeu descarregar l’app BMATH, hi ha activitats que poden fer els vostres fills i filles sols. Comencen amb activitats fàcils i poc a poc van agmentant la dificultat.

 

Podeu agafar un full en brut, una llibreta o un paper en blanc  i fer pràctica de càlcul de multiplicacions fins a tres xifres, descomposició de nombres, multiplicacions seguides de zeros i problemes.

Els exercicis 5, 7, 9, 13, 15, 20 i 22,  NO els heu de fer perquè no els vem explicar a classe. Esperem poder-ho fer ben aviat!

Matemàtiques bàsiques 8

 

ACTIVITATS D’ANGLÈS

Activitats online Oxford University Press:  https://elt.oup.com/student/oupeprimary/?cc=global&selLanguage=en

Salutacions!

Espero que us trobeu molt bé.

Per a que els vostres fills/es puguin treballar els contingut que han anat treballant al llarg del curs, us deixo un enllaç amb jocs:

A més a més un enllaç amb activitats online Oxford University Press: 

                   https://elt.oup.com/student/oupeprimary/?cc=global&selLanguage=en

I també us adjunto uns comptes que podeu ensenyar-li als vostres nens i nenes.

 

Una forta abraçada a tothom!

         

MÚSICA

CANTATA VIATGE A L’ESPAI: No deixeu de practicar les cançons!!! En aquest link les teniu totes.

https://www.youtube.com/watch?v=ihL_2iZP_2Y&list=PLpOYyIR-2n4OQ5-bEEgWB7pe4oBn5gF51

 

CANÇONER: Us passo enllaços amb les cançons i danses que treballem a l’aula. Ensenyeu-les als vostres pares i germans!!

 

DANSES: A casa podeu fer una mica d’exercici físic recordant les danses que fem a classe

 

ALTRES ACTIVITATS

Practica el seguiment de pulsació i figures musicals

  •         LECTURA RÌTMICA PARAULES MARIPOSA CASA PAN

https://www.youtube.com/watch?v=KLSf36iPqu8

  •         MUSICOGRAMAS RITMES Trols cañeros

https://www.youtube.com/watch?v=I1Ks0aHqH1E

  •         MUSICOGRAMA VALS DE LES FLORS Tchaikovsky

https://www.youtube.com/watch?v=bOXFrgB083A

 

 No t’oblidis de l’escala musical

  •         Cançó “Les notes del pentagrama” El ruc català:

https://www.youtube.com/watch?v=93Mzy8cU9jY

  •         Cançó La escala musical pequeño Mozart para Boomwhakers

https://www.youtube.com/watch?v=387etfmuX5k

  •         Teresa PATAPUM PAM PAM: video sobre creació de les notes musicals i el seu lloc en el pentagrama

https://www.youtube.com/watch?v=tmePWJFw3Tk

 

Practica la discriminació tímbrica d’instruments

  •       Vídeo Discriminació Timbres instruments

https://www.youtube.com/watch?v=to73mH1MTwc

  •       Vídeo Discriminació Timbres instruments

https://www.youtube.com/watch?v=qejb8rEjYNQ

  •       Vídeo Discriminació Timbre instruments

https://www.youtube.com/watch?v=gdD6PUBd0E

 

Construcció d’ instruments COTIDIOFONS

  •         Teresa PATAPUM: Repte musical 2: construcció cotidiofon MARAQUES

https://www.youtube.com/watch?v=SSNA4QMZkcU&list=PLRWVV88ZIxJj5lXrnzFgRTirMhwG1jKDd&index=2

  •         Teresa PATAPUM PAM PAM: Repte musical 5: cotidiofon Harmònica

https://www.youtube.com/watch?v=iIoSHodVMpk&list=PLRWVV88ZIxJj5lXrnzFgRTirMhwG1jKDd&index=5

 

RELIGIÓ CATÒLICA

Hola a totes i a tots, aquí la vostra mestra de  “reli”,

Primer de tot espero tant vosaltres com les vostres famílies us trobeu bé.

Suposo et serà dur passar tants dies a casa sense poder sortir. Però si mires als teus pares, germans, avis, veïns i et fixes en el que ells necessiten o els preocupa … Potser, buscant solucions per a ells t’oblidis dels teus problemes.

  • Us recomano que vegeu aquests dos vídeos perquè us animeu a portar el missatge d’amor que tant treballem des de religió i posem el nostre granet de sorra per a fer una mica més fàcil a la gent que ens envolta aquesta situació.

VIDEO:  ROTO: https://www.youtube.com/watch?v=a0ZQ9zlqbo8

VIDEO: LIFEVEST ONE DAY: https://www.youtube.com/watch?v=p92yD7MXS04

 

  • També podeu instal·lar-vos al mòbil aquesta APP STORE: La Biblia para niños. Life church, amb un munt d’històries i activitats sobre la Bíblia. Entreu en les que haguem treballat a classe.

 

  • Si encara et queden més ganes de treballar aquí tens enllaços perquè puguis veure tot el que hauríem treballat en classe durant aquests dies: Quaresma, Setmana Santa, Pasqua, … Són de la Saga “SUPERLIBRO” que se que us agrada molt.

 

Superlibro Episodio: Deja ir a mi pueblo: Ja sabeu que Jesús era jueu i com era tradició va voler pujar a Jerusalem a celebrar la Pasqua. Amb aquest vídeo sabràs l’origen de la celebració de la Pasqua del poble jueu.

https://www.youtube.com/watch?v=DZTWoBa148E

Superlibro Episodio: La Última Cena: què recordem el Dijous Sant

https://www.youtube.com/watch?v=82nTLOCvn6U

Superlibro Episodio: Él ha Resucitado: què recordem Divendres Sant i Diumenge de Pasqua.

https://www.youtube.com/watch?v=hDAdKqkSp-o

 

  • Si encara voleu més, aquí teniu un enllaç amb recursos didàctics interactius. Pots fer fins la unitat 10 i repassar tot el fet fins ara.

 http://www.ceipjuanherreraalcausa.es/Recursosdidacticos/TERCERO/datos/08_Religion/Programa/recursos.htm        

 

CASTELLANO 

¿Recordáis los adjetivos?. Son palabras que explica cómo son las cosas, las personas, las ideas… 

Por ejemplo: “La hoja blanca se manchó de azul.”…(¿Como es la hoja me pregunto yo?) BLANCA y AZUL son los adjetivos.

 

Dicho esto, os dejamos una actividad para que practiquéis:

https://www.mundoprimaria.com/juegos-educativos/juegos-lenguaje/juego-concordancia 

(cuando se abra la página, aparecerá un anuncio. Dejad que termine y seguidamente os aparecerá el juego. No hace falta que pulses INICIO ya que directamente se puede jugar leyendo el texto y arrastrando la palabra correcta.)

 

¿Y los determinantes? Son muy importantes para poder hacer una frase correcta y que se entienda bien, ¿verdad? Os hacemos un recordatorio:

EL niño come canelones todos los martes. 

LA niña merienda cruasanes de chocolate.

LOS camiones transportan mercancías.

LAS naranjas son buenas para la salud.

 

Aqui vereis una actividad para completar: 

https://www.mundoprimaria.com/juegos-educativos/juegos-lenguaje/juego-articulos

(cuando se abra la página, aparecerá un anuncio. Dejad que termine y seguidamente os aparecerá el juego. No hace falta que pulses INICIO ya que directamente se puede jugar leyendo el texto y arrastrando la palabra correcta.)

 

Vamos hacer memoria, y a ver quien es capaz de recordar lo que son los sinónimos y los antónimos. 3,2,1..Ya?..bueno, bueno para los que no terminais de hacer memoria del todo, os dejamos una pequeña chuleta

  • Sinónimos: son aquellas palabras que se escriben diferente pero tienen el mismo significado

                        por ejemplo: bella/hermosa; apetito/hambre.

  • Antónimos/contrarios:  son palabras que expresan significados contrarios.

                        por ejemplo: lento/rápido; bueno/malo; grande/pequeño.

A continuación os dejamos unos ejercicios online (recordad que debéis aceptar o permitir que ejecute Flash):

http://www.text-lagalera.cat/interact/guiesTRAM2/3rcompleta/castella/Unitat05/NT3CG05AC05/index.html?_ga=2.222722648.2130010684.1585568671-1198826013.1570475211

http://www.text-lagalera.cat/interact/guiesTRAM2/3rcompleta/castella/Unitat05/NT3CG05AC04/index.html?_ga=2.122500552.2130010684.1585568671-1198826013.1570475211

http://www.text-lagalera.cat/interact/guiesTRAM2/3rcompleta/castella/Unitat05/NT3CG05AC03/index.html?_ga=2.260526542.2130010684.1585568671-1198826013.1570475211

 

MEDI

Com que l’últim tema que hem treballat està relacionat amb els animals vertebrats i invertebrats. Anem a fer un petit repàs.

Animals vertebrats: són animals que tenen esquelet, que es un conjunt d’ossos que sosté el seu cos i els permet moure’s. I quins son? (5)

  • Els Peixos
  • Els Amfibis
  • Els Rèptils
  • Els Ocells
  • Els Mamífers

Per ampliar una mica més informació podeu buscar en internet i llibres característiques de cadascun. Ho anotar tot allò que recordeu de cadascun. 

 

Animals invertebrats: són animals que no tenen ossos, tot i que alguns tenen una closca que els protegeix el cos. I estan classificats en:

  • Els que tenen potes articulades
  • I els que no tenen potes articulades 

 

Voleu provar si encara no se’ns ha oblidat?

http://www.text-lagalera.cat/interact/guiesTRAM2/3rcompleta/medi/Unitat06/NT3NG06AC03/index.html?_ga=2.45323364.1155988823.1584958375-1198826013.1570475211

(en acabar heu de polsar el primer botó de la dreta per comprovar si ho heu fet bé)

http://www.text-lagalera.cat/interact/guiesTRAM2/3rcompleta/medi/Unitat06/NT3NG06AC04/index.html?_ga=2.18415609.1155988823.1584958375-1198826013.1570475211

(en acabar heu de polsar el primer botó de la dreta per comprovar si ho heu fet bé) 

 

Que he après??

https://www.cerebriti.com/juegos-de-ciencias/los-animales-vertebrados-para-segundo

(heu d’esperar uns segons fins que ús aparegui el joc)

https://www.cerebriti.com/juegos-de-ciencias/mamiferos–elige-bien

(heu d’esperar uns segons fins que ús aparegui el joc)   

 

També us deixem dos vídeos molt interessants:

http://www.text-lagalera.cat/interact/guiesTRAM2/3rcompleta/medi/Unitat06/NT3NG06VS01/index.html?_ga=2.252304457.1155988823.1584958375-1198826013.1570475211

https://www.ccma.cat/tv3/alacarta/programa/Cavallets-de-mar-peixos-que-no-ho-semblen/video/4082510/ 

 

COMPRENSIÓ LECTORA

I ara, unes quantes activitats de comprensió lectora. Són lectures curtes, però haureu d’anar en compte que no us equivoqueu a l’hora de respondre les preguntes. Molta sort!!

http://www.xtec.cat/~mgil2243/material/pascual.htm

 

BALLEM, BALLEM!

Quan estigueu cansats de treballar, podeu ballar o si voleu, només cantar la cançó de l’abecedari. Així fem memòria de l’alfabet i el practiqueu. Som-hi!!

https://www.youtube.com/watch?v=fduWu-3lOgw

O també si us ve de gust, podeu practicar les cançons de l’ambient “ballem ballem”, rient, saltant i gaudint junt amb la família. Vinga animeu-los a ballar en vosaltres!!

https://www.youtube.com/watch?v=RwUda1XdMpY

https://www.youtube.com/watch?v=ZNFZ-vsgxrU

https://www.youtube.com/watch?v=6AtyyRVxT9g

 

ESCACS

Us passem un enllaç on podreu jugar a escacs online.

https://www.chess.com/es/play/computer

 

REPTE

Hola famílies, 

També us proposem una activitat que creiem que pot ser molt maca per totes aquelles persones que estan passant per moments tan difícils. Què us sembla si ens envieu dibuixos i/o cartes per les persones que estan ingressades als hospitals i no poden rebre visites? Farem tot el possible perquè puguin arribar les vostres paraules de suport i els dibuixos tan macos que segur els podeu fer! 

Ens els podeu fer arribar amb una foto o per escrit pel Dinantia!